הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ממשל טראמפ מקים מחנה הומלסים במחוז ברווארד"
ראש המחוז מזהיר שללא תקציבים לשכן ולהאכיל את מאות מבקשי המקלט שהממשל מתכוון "לזרוק" במחוז בראוורד ובמחוז פאלם ביץ' השכן, יהפכו רבים ממבקשי המקלט וההגירה לחסרי בית

ממשל טראמפ מתכוון לשלוח מאות מבקשי הגירה ומקלט בכל שבוע למחוז בראוורד על מנת להקל על העומס בגבול ארה"ב-מקסיקו. כך הכריזו רשויות המחוז היום (חמישי) בהודעה לעיתונות. על פי רשויות המחוז, "סוכנות פדרלית" הודיעה לשריף המחוז על המהלך וכי עליו לצפות לכ-135 מבקשי הגירה שיוטסו לפורט לודרדייל בכל שבוע עד הודעה חדשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפילו לא מוגדר כ"עיר מקלט" - אבל יוצף על ידי הממשל במבקשי מקלט בלי שום הכנה לקליטתם (צילום: ECM AC)

 

ראש מועצת מחוז בראוורד מארק בוגן מתח ביקורת על המהלך, ואמר כי אין למחוז האמצעים הכלכליים לספק מחסה ומזון לתזרים פתאומי של מהגרים. "זהו אסון הומניטרי", אמר בוגן. "אנחנו נעשה כל דבר אפשרי כדי לסייע לאנשים הללו. אם הנשיא לא יספק לנו סיוע כלכלי לשכן ולהאכיל את האנשים הללו, הוא ייצור מחנה הומלסים".

בוגן אמר כי הכנסת מספרים גדולים של מהגרים למחוז יגרום ללחץ נוסף על שירותי הרווחה שלו ויזיק למבקשי ההגירה, שיהיו במקום ללא כסף, משרות, דיור או היכרות בסיסית עם האזור. "זוהי מדיניות חסרת אחריות", אמר ראש המחוז. "להביא לכאן מאות אנשים כל שבוע בלי לספק את המשאבים הנחוצים לדיור ומזון עבורם זה לא אנושי".

עוד אמר ראש המחוז הנבחר כי "על אף שהמועצה טרם הספיקה לדון בעניין, לדעתי האנשים שעבורם לא נצליח למצוא דיור יהפכו להומלסים. אני מציע שנביא אותם למלונות טראמפ ונבקש מהנשיא לפתוח את לבו ואת ביתו גם הוא". מחוז בראוורד אינו נחשב ל"עיר מקלט" למהגרים לא-מתועדים.

הסנאט של פלורידה העביר לאחרונה הצעת חוק שנויה במחלוקת האוסרת על ערים כאלה במדינה", נאמר בהודעת המחוז. "הנשיא טראמפ איים לשלוח אנשים החוצים את הגבול בניגוד לחוק לקהילות הנחשבות ידידותיות למהגרים".

גם מחוז פאלם ביץ' צפוי לקבל תזרים של מהגרים, והמהלך של הממשל בא במקביל להכרזה על מדיניות ההגירה החדשה, לפיה יושם דגש חזק יותר על השכלה ובעלי מקצועות נדרשים ופחות על קיומם של בני משפחה בארה"ב בחלוקת מכסת הגרין קארד השנתית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE