הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשישי ושבת: כמויות ממטרים חריגות בלוס אנג'לס והסביבה
השני מבין שלושה נהרות אטמוספיריים יציף את דרום קליפורניה בגשם (וגם בעוד שלג, בהרים), והשלישי יגיע ביום רביעי ויקבע שיאי משקעים לחודש. הסופה של הסופ"ש לבדה צפויה להוריד כמות של חודשיים רגילים

קליפורניה עומדת לקבל תוך שבוע יותר גשם ממה שהיא רואה בחודשיים, וזאת בזכות מערכות סופה מחוץ לעונה החולפות דרך המדינה. סניף סן פרנסיסקו של שירות החזאות הלאומי אמר כי עד ה-22 בחודש צפויה המדינה לקבל 150-200 אחוזים מכמות המשקעים הצפויה לחודש כולו.

הכל קורה בשל סדרה של "נהרות אטמוספיריים" המתהווים מעל האוקיאנוס השקט ונעים לתוך קליפורניה. נהרות אטמוספיריים שואבים אדי מים מעל האוקיאנוסים ומניעים אותם לאורך רצועות צרות באטמוספירה, ואז שופכות משקעים בכמויות עתק מעל היבשה, דבר המתדלק מערכות סופה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למטה בעיר התנועה תהיה איטית וחלקלקה. במקומות אחרים היא תהיה בלתי אפשרית. (צילום: KTLA)

 

השני מבין שלושת ה"נהרות" עדיין מתהווה מעל הים, אולם הוא יתחיל להביא גשם ושלג לקליפורניה ממחר (שישי) לאורך שבת. מערכת שלישית, אם כי חלשה יותר, תתחיל לנוע לרוחב המדינה ביום רביעי הקרוב ותביא את המשקעים לכמויות שיא לעונה.

בעוד שהאזורים הנמוכים יראו גשם, הרי הסיירה נבדה יקבלו עוד מנת שלג גדושה. בחלק מן האזורים צפויים עד 30 אינץ' (75 ס"מ) של שלג עד סוף הבוקר מחר. חלקו הדרומי של הרכס כבר נמצא תחת אזהרת מזג אוויר חורפי והרשויות אומרות כי הנסיעה באזור תהיה בלתי אפשרית לעתים. הרוחות העזות הצפוות לא יעזרו לתנאי הנסיעה, והם צפויים לגרום להפסקות חשמל ועקירת עצים ממקומם.

הסופות הללו חריגות משום שהן מתרחשות לרוב בחורף. למעשה, נהרות אטמוספיריים הם האחראים להוצאת רוב קליפורניה ואריזונה מהבצורת ששלטה בהן בין 2011-2018. הנהר האטמוספירי הראשון עבר במדינה אתמול והיום והוא כבר מתפוגג - אולם לא בטרם קבע שיאי ממטרים לתאריכים אלה. כך למשל ונאדו שבקליפורניה קיבלה חמישה אינצ'ים (12.5 ס"מ) גשם ביום אחד - נתון שניפץ את השיא הקודם של העיירה הצפון-קליפורנית לתאריך זה, שעמד על 1.08 אינץ' בלבד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE