הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטוס F-16 התרסק לתוך בניין בדרום קליפורניה
בשעה 3:45 נאלץ טייס F-16, בדרכו חזרה לבסיס מילואי האוויר במורנו ואלי, לנטוש את מטוסו, שהתרסק לבסוף לתוך בניין תעשייתי סמוך לכביש המהיר 215. הטייס נצפה קם על רגליו לאחר הצניחה

מטוס F-16 של חיל האוויר האמריקאי, ששב לבסיס מילואי האוויר במורנו ואלי התרסק היום (חמישי) בסביבות השעה 3:45 אחר הצהריים לתוך בניין לאחר שטייסו נחלץ באמצעות כיסא המפלט. כך הודיעו בכירי החיל. הבניין לתוכו התרסק המטוס נמצא מחוץ לבסיס, על ואן ביורן בולברד סמוך לצומת כביש 215 במחוז ריברסייד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צנח לו F-16. למרבה המזל, ככל הנראה אין נפגעים (צילום: KABC-TV)

 

טרם נמסר מצבו של הטייס. ההתרסקות הציתה דליקה, אולם "היא לא היתה גדולה במיוחד", אמר סגן מפקד יחידת הכיבוי של הבסיס, טימות'י הולידיי. גם פרטים על מה עשה המטוס טרם ההתרסקות עדיין לא נמסרו. הרשויות לא ידעו למסור אם נפגעו אנשים נוספים, או אם המטוס נשא תחמושת או חומרים מסוכנים אחרים.

אדם שהיה בבניין כשהמטוס התרסק תיעד את האירוע והעלה את הסרטון לפייסבוק. "הולי שיט, בנאדם. זה מטוס מ*וין. זה מטוס צבאי בבניין שלנו", אמר. בסרטון שצילם נראים מים שוצפים מלמעלה אל תוך חלל המבנה הפעור. טיי סטייאוניס היה על הכביש המהיר כשהתקרית אירעה לנגד עיניו. מצלמת הדשבורד שלו תיעדה את רגע ההתרסקות ואת המטוס צונח לתוך הבניין. "כולם האטו וניסו להבין מה בדיוק קרה הרגע", אמר לתחנת פוקס המקומית.

 

אתר ההתרסקות (מפה: לוס אנג'לס טיימס)

 

מצנחו של הטייס הופעל לאחר שנפלט מן המטוס, והוא נחת בשדה בתוך הבסיס. לדברי סטייאוניס, הטייס שכב ללא ניע למשך מספר רגעים, אולם בסופו של דבר קם על רגליו. עד הראייה סיפר כי עם התרסקות הבסיס הזדעזעו כל חלונות הבניין. הוא ירד מהכביש ונסע לצד אתר ההתרסקות. "זה נראה כאילו נפלה שם פצצה", סיפר.

הכביש המהיר נסגר לשני הכיוונים למשך שעה לאחר ההתרסקות. סיירת הכבישים המהירים של קליפורניה תחמה אזור של אלפיים רגל רבועות סביב אתר ההתרסקות. תמונות מערוצי החדשות המקומיים הראו חור בגג המבנה התעשייתי הסמוך לכביש המהיר, בו ככל הנראה אירעה ההתרסקות. תמונה מתוך הבניין מראה את ההריסות קבורות בינות לקורות מתכת מעוקמות ופסולת אחרת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE