הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השוטרת ביקשה מהחבר שלה שיארגן את רציחת בתו
כך עולה מכתב אישום פדרלי שהוגש בלונג איילנד נגד שוטרת NYPD, שעל פי החשד רצתה לחסל גם את בעלה, ממנו היתה בהליכי גירושין. היא מוחזקת ללא אפשרות של שחרור בערבות

מזימת רצח אחת יותר מדי הפילה בפח שוטרת מניו יורק, שרצתה שרוצח שכיר יהרוג את הבעל ממנו עמדה להתגרש - וגם את בתו בת-העשרה של בן זוגה הנוכחי. כך הודיעו הרשויות הפדרליות אמש. השוטרת ואלרי צ'ינצ'ינלי בת ה-34 פתחה בכך שביקשה מבן זוגה למצוא רוצח שכיר שיהרוג את מי שעמד להיות גרושה, אייזיאה קרבאליו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אז שפאקינג ידרוס אותה, איך זה?" החשודה ואלרי צ'ינצ'ינלי (צילום: ניו יורק דיילי ניוז)

 

אולם לאחר שצ'ינצ'ינלי הוסיפה גם את בתו בת ה-15 של הבויפריינד לרשימת החיסול, החליט בן הזוג שאולי זה לא רעיון טוב, ופנה לרשויות הפדרליות, שהחלו לצותת לשיחות הטלפון שלו עם צ'ינצ'ינלי וציידה אותו במכשיר הקלטה לצורך פגישותיהם פנים אל פנים.

לצ'ינצ'נלי נאמר כי מזימתה הצליחה בחלקה, כשבלש ממחוז סאפוק הופיע על סף דלתה באושנסייד שבלונג איילנד, ודיווח לה שקרבאליו מת. הוא הציג בפניה תמונה מבוימת של בעלה השרוע במכוניתו כאילו נורה, ואמר וכי המשטרה חוקרת את נסיבות מותו. לאחר ביקור הבלש התקשרה צ'ינצ'נלי לבן זוגה. "המתנקש עשה את זה", אמרה בשיחה, שהוקלטה על ידי הרשויות. "הוא עשה את העבודה שלו. אנחנו צריכים לעבוד על האליבי שלנו".

אולם ביקורו של הבלש היה רק תחבולה. גם בעלה לשעבר של צ'ינצ'נלי וגם בתו הקטינה של בן זוגה היו בריאים ושלמים. זמן קצר לאחר מכן היתה צ'ינצ'נלי במעצר. השוטרת נמוכת הקומה, בקפוצ'ון של ויקטוריה'ס סיקרט ומכנסי טרנינג, התייפחה בגלוי כשהשופטת הורתה על המשך מעצרה ללא ערבות בבית המשפט הפדרלי באייסליפ.

לדברי עוזרת התובע הפדרלי, לורה גץ, לצ'ינצ'נלי "היסטוריה של אלימות ומערכות יחסים נפיצות". שניים מבעליה הקודמים הוציאו נגדה צווי הרחקה, והיא עצמה הוציאה צו הרחקה נגד האקס שרצתה על פי כתב האישום במותו, קרבאליו.

 

עם האקס, אייזיאה קרבאליו, בימים טובים יותר. איש טרם סיפק מניע אפשרי (צילום: ניו יורק פוסט, טוויטר)

 

צ'ינצ'ינלי הצטרפה למשטרת ניו יורק ב-2007 ובילתה את רוב הקריירה שלה בכחול במקוף ה-106 בשכונת אוזון פארק שבקווינס. בשלב מסוים איבדה השוטרת את התג והאקדח שלה לאחר שפתחה ברומן עם תושב השכונה בעל עבר פלילי עשיר, והועברה ליחידה המנטרת את מצלמות האבטחה בשכונה. לאחר מעצרה אתמול, היא הושעתה ללא תשלום.

על פי כתב האישום, צ'ינצ'ינלי לא רק הוציאה מחשבונה כסף כדי לשלם לרוצח השכיר שבן זוגה סיפר לה שמצא, אלא גם תכננה את הרציחות. את הגרוש-בקרוב, המחזיק בעסק לממכר זיקוקים, הורתה להרוג במקום העבודה שלו ולביים שוד. כשנמסר לה שהמתנקש לא מוכן לבצע את הרצח של הבת הקטינה של בן הזוג הנוכחי סמוך לבית ספר, אמרה "שפאקינג ידרוס אותה, איך זה?"

עורך דינו של בעלה לשעבר אומר כי הוא ולקוחו מופתעים מאד מן המעצר, שכן לא היו סימנים לשנאה קיצונית במערכת היחסים, והצפי היה שמו"מ הגירושין יושלם בהסכמה תוך מספר שבועות. גם התביעה לא כללה בכתב האישום כל הסבר למניע אפשרי - מרכיב בפשע שאינו הכרחי להרשעה, אבל עוזר מאד לשכנע מושבעים. 

אביה של השוטרת דחה את המיוחס לבתו ותלה את האשמה בבן הזוג. "זו פעם שנייה שהוא גורם לה להיעצר. לפני שנה הוא טען שהיא איימה עליו באקדח", אמר לניו יורק דיילי ניוז. גם שכן של השוטרת נשמע מופתע. "היא שוטרת, שתעשה דבר כזה?" אמר האיש, שהזדהה רק ככריס. השכן אמר כי הוא מרחם בעיקר על ילדיה של צ'ינצ'ינלי, בני ה-5 ו-10, והוסיף כי הוא מעדיף את הבעל-לשעבר, קרבאליו, על פני החבר הנוכחי. "אייזיאה בחור טוב מאד", אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE