הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
50 מיליון איש בסכנת "מזג אוויר קיצוני" בדרום ארה"ב
בטקסס ובאוקלהומה חזויות היום סופות טורנדו "אלימות" שיסכנו את חייהם של שני מיליון איש. 48 מיליון נוספים נמצאים בסכנה מפני סופות רעמים, ברד, והצפות, ונקראים "למצוא מקום בטוח לשהות בו"

לראשונה זה שנתיים, החזאים הוציאו את התרעת הטורנדו החמורה ביותר שקיימת - זו שאומרת "צפו להרס קטסטרופי". המטרה של מערבולת האוויר הקטלנית: ה"ידית" של צפון טקסס ואוקלהומה השכנה, שמציינת בימים אלה שש שנים לטורנדו שגבה את חייהם של 24 איש בעיר מור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זה מה שעשה טורנדו "לא אלים" באוקלהומה בסוף השבוע (צילום: CNN)

 

למעלה משני מיליון איש נמצאים בנתיב הסכנה לאחר שמרכז חיזוי הסופות של שירות החזאות הלאומי הוציא התרעת 5 מתוך 5 לסופות טורנדו אלימות. "האירוע צפוי להביא לאיום משמעותי לחיי אדם ורכוש", נאמר בהודעת מרכז החיזוי. עוד נאמר כי התנאים מתאימים ל"סופות טורנדו עזות בעלות מסלול ארוך, וייתכן שגם סופות טורנדו אלימות".

אם לשים את הדברים בפרספקטיבה: סופות טורנדו "אלימות" מהוות רק חצי אחוז מכלל סופות הטורנדו (אחת מכל מאתיים) - אולם אחראיות לחמישים אחוז מכלל מקרי המוות כתוצאה מסופות טורנדו. אבל לא רק סופות טורנדו צפויות לחולל שמות ב-24 השעות הקרובות.

למעלה מ-50 מיליון בני אדם נמצאים בסכנת מזג אוויר קיצוני, כולל רוחות עזות, כדורי ברד גדולים ושטפונות פתע. בנוסף לזאת, "ישנו גם סיכון גבוה לשיטפונות פתע בחלקים מאוקלהומה וטקסס, שם ייפלו 3-6 אינץ' גשם על קרקע שהיא כבר ספוגה ולא תוכל לקלוט את המים האלה. הסיכון כה גדול שבתי הספר נסגרו ללימודים היום בשתיים מהערים הקשוחות ולמודות-הסערות בארה"ב: אוקלהומה סיטי וטולסה.

 

האדמה ספוגה, וכל טיפת גשם שנופלת מצטברת על פני הקרקע. העיר דה רידר באוקלהומה (צילום: אתר העירייה)

 

סופות הטורנדו עלולות להתרחש עמוק לתוך שעות הלילה, מה שיכול להפוך את המצב למסוכן עוד יותר", אמר דייויד הנן, מטאורולוג ראשי ברשת CNN. בבסיס חיל האוויר טינקר, כשמונה מייל מדרום-מערב, מפנים חלק מכלי הטיס לקראת הסופה.

כל זה קורה כשמדינות כמו לואיזיאנה, אוקלהומה וטקסס כבר ספגו מכה של טורנדו וסופות אחרות בסוף השבוע. בשלושת הימים האחרונים דווח על 52 סופות טורנדו בשבע מדינות. בלואיזיאנה תלשה סופת טורנדו גגות, אסמים ועצים וגרמה נזק ליותר מ-50 בתים ועסקים.

בסבב הסופות של היום עלולות ערים כמו אוקלהומה סיטי וגם לובוק, אמארילו ואבילין שמעבר לגבול בטקסס לספוג ברד בגודל של כדורי בייסבול ורוחות בעוצמת הוריקן. לאחר הפוגה קלה תתחדש סכנת סופות הרעמים. שירות החזאות הלאומי קורא לתושבים "להכין מקום בטוח" לשהות בו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE