הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש לכם חנות ברחוב או בקניון? מכסי המגן עלולים להרוג אותה
העסקים הקמעונאיים נמצאים במצוקה לא מהיום. התחרות מול ענקיות הקניות ברשת גורמת להם להידחק לפינה - וזה היה לפני שהממשל העלה את מכסי המגן על כ-40% מהמוצרים המיובאים מסין

מלחמת הסחר עם סין עלולה לגרום לעליית מחירים של כל המוצרים, מצעצועים עד בגדים, אבל עלולה להיות לה גם השפעה נוספת - סגירה נרחבת של חנויות. כך עולה מדו"ח של בנק ההשקעות UBS. ניתוחו של הבנק מורה כי מכסי המגן על מוצרי יבוא מסין עלולים לסכן מכירות ב-40 מיליארד דולר ו-12 אלף חנויות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מראה נפוץ יותר ויותר (צילום: Shutterstock.com)

 

"השוק לא קולט עד כמה חנויות-לבנים הולכות ומתקשות, ואיך מכסי מגן חדשים של 25% יכולים לכפות סגירה נרחבת של חנויות", אמר מנתח USB, ג'יי סול, בדו"ח שחיבור. "אנחנו חושבים שמכסי מגן בסך 25% על יבוא מסין עלול לדחוק את שולי הרווח של החברות הללו לנקודה שבה סגירת חנויות הופכת לאפשרות ממשית", הוסיף.

מוקדם יותר החודש העלה ממשל טראמפ את מכסי המגן על 200 מיליארד דולר במוצרים סיניים מ-10% ל-25%. הנשיא איים בנוסף להטיל מכסי מגן של 25% על שאר 325 מיליארד הדולר בסחורות המיובאות מן המדינה המאוכלסת בתבל, שהפכה בעשורים האחרונים לבית החרושת של העולם.

USB כבר צפתה סגירה של חנויות נוספות, וחישבה כי על 20,710 חנויות בגדים להיסגר עד 2026. "מכסי המגן עלולים לגרום למחצית מהשינוי הזה תוך שנה אחת, במקום ארבע", כתב סול, והוסיף שהניתוח שלו עוסק אך ורק בחנויות של חברות הנסחרות ציבורית, וכי לכך יש להוסיף חנויות בבעלות פרטית.

 

שנה שעברה היו את אלה לנפח את המספר. השנה כבר יש יותר מכך, בלי זה (צילום: Shutterstock.com)

 

כאמור, גם בלי מכת מכסי המגן המוגברים מתקשים הקמעונאים מאד בימינו, ולראיה - יותר סגירות של חנויות הוכרזו ב-20 השבועות הראשונים של 2019 מאשר בכל השנה שעברה. חברת מחקר השווקים הבינלומית קורסייט ריסרץ' רשמה 5,864 סגירות ב-2018, נתון שכלל את כל חנויות טויס אר אס ומאות סניפי קיימארט וסירס. השיא של סגירת חנויות לשנה אחת הוא 8,139, ב-2017 - וכרגע 2019 נמצאת בקצב לנפץ את השיא הזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE