הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא הנהג ולא האוטופיילוט ביצעו תמרוני חמיקה"
זו המסקנה של הדו"ח הראשוני לחקירת התאונה הקטלנית בה נתקעה מכונית טסלה מתחת למשאית סמיטריילר, על אף שמערכת ההיגוי האוטומטי היתה מופעלת. הנהג הסיר את ידיו מן ההגה בניגוד להוראות

הדו"ח הראשוני של המועצה הלאומית לבטיחות תעבורתית, בנוגע להתרסקות קטלנית של מכונית מתוצרת טסלה, מצביע על כך שלא הנהג ולא מערכת הנהג האוטומטי ("אוטופיילוט") של הרכב "ביצעו תמרוני חמיקה" - כלומר לא עשו כל מאמץ בפועל להימנע מן ההתנגשות שגבתה את חיי הנוסע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בסדר, הנהג הוריד ידיים - למה המערכת האוטומטית לא בלמה את הרכב במקום להמשיך לדהור לתוך המשאית? (צילום: NBC)

 

בדו"ח נאמר כי הרכב, טסלה מודל 3 שנת 2018, פגע באחוריה של משאית סמי-טריילר בשעות המוקדמות של האחד במרץ השנה, בכביש המהיר המדינתי 441 בדלריי ביץ' שבפלורידה. הגבר בן ה-45 שישב מאחורי ההגה נהרג במקום, לאחר שגג הרכב "גולח" בעוצמה בעת שהמכונית עברה במהירות תחת מרכב (שאסי) המשאית.

בעת שהטסלה התקרבה לכביש הגישה הפרטי, הסמיטריילר יצא מכביש הגישה ונסע מזרחה על המסלולים בכיוון דרום של כביש 441", נאמר בדו"ח. "נהג המשאית ניסה לחצות את המסלולים דרומה של הכביש המהיר, ולפנות שמאלה למסלולי הנסיעה צפונה".

על פי מצלמות אבטחה באזור ומצלמת החזית של הטסלה, המשאית האטה בחצותה את מסלולי הנסיעה דרומה, ובכך חסמה את דרכה של מכונית הטסלה". חקירת ההתנגשות העלתה כי מערכת הנהג האוטומטי הודלקה ופעלה בזמן ההתנגשות. על פי הדו"ח, נהג המכונית הפעיל את המערכת כעשר שניות לפני ההתנגשות.

 

מערכת ה"אוטופיילוט המשופר" שהציגה טסלה לאחרונה. יתקן את הבעיה? 

 

האוטופיילוט של טסלה היא מערכת סיוע לנהג המשתמשת בחיישנים, רדאר ומצלמות בכדי להזיז את הגלגלים ימינה ושמאלה, להאיץ ולהאט ואף לעצור - בהתאם לתנאי הדרך והתנועה. "במשך פחות משמונה שניות לפני ההתנגשות עד רגע המכה, הרכב לא הבחין בידיו של הנהג על ההגה", נאמר בדו"ח.

נתוני הרכב המקדמיים מראים כי הטסלה נסעה במהירות של כ-68 מייל לשעה (כ-110 קמ"ש) בעת שהתנגשה בסמיטריילר. לא נתוני הרכב עצמו ולא צילומי האירוע החיצוניים מראים כי הנהג או המערכת האוטומטית ביצעו תמרוני חמיקה כלשהם בטרם הפגיעה".

כשמערכת האוטופיילוט של טסלה משתלטת על ההיגוי, העצירה וההאצה, הנהג\ת מחויבים לשמור שתי ידיים על ההגה. אם הידיים מורדות מן ההגנה, המכונית תזהיר פעמיים לפני שבפעם השלישית תבטל את האפשרות להשתמש באוטופיילוט לפרק זמן מוגבל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE