הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא סגור על עצמו? בקהאם מצא אתר חדש-ישן לאיצטדיון במיאמי
בעונת הבכורה שלה תשחק קבוצת ה-MLS של מיאמי 40 ק"מ צפונה, בפורט לודרדייל. אבל איפה יהיה בית הקבע? השותפים רוצים מתחם נוצץ עם מלון ושופינג במלריס, אבל בינתיים חוזרים לאופציה המקורית

האם דייויד בקהאם שוב משנה כיוון, ומעורר לתחייה את התוכניות להקים איצטדיון כדורגל בשכונת אוברטאון במיאמי? שותפו המקומי המוביל של אליל הכדורגל לשעבר, יו"ר מאסטק חורחה מאס, אמר לבכירי מחוז מיאמי-דייד אתמול (שני) כי הקבוצה שמאחורי קבוצת אינטר מיאמי מתכוונת לסגור עיסקה על שלושה אקרים (12 דונם) של קרקע במחוז בשכונת אוברטאון, ולבקש מהעירייה רישיונות לבנות שם איצטדיון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קורה בארה"ב שקבוצות נודדות - אבל עוד לפני ששיחקו משחק בודד? דיויד בקהאם (צילום: רויטרס)

 

אוברטאון היתה האתר המקורי בו תכננה הקבוצה להקים איצטדיון כדי להשתתף בליגת ה-MLS, אך בתחילת 2018 העבירו השותפים את התעניינותם למיזם פיתוח נרחב יותר במגרש הגולף מלריס בעיר. שטח זה, בן 73 אקרים, בו תכננו השותפים להקים תשלובת ספורט, עסקים ובילויים עצומה, זקוקע לאישור העיר לחוזה חכירה בן עשרות שנים, והתהליך הזה עודנו בעיצומו.

"יש לו את הציפור הזו ביד", אומר ראש מועצת מחוז מיאמי-דייד, קרלוס חימנז, על הנכס באוברטאון, לאחר שנפגש עם מאס ביום שני האחרון. "הוא הולך לסגור עסק על הנכס, והוא הולך להתחיל לבקש אישורים לבנות במקום איצטדיון".

מאס כינה בעבר את אוברטאון אופציית כיבוי במקרה שהמיזם במלריס לא ייצא לפועל, אפילו בעודו מתאר את המקום כצפוף מדי לסוג מוקד הבידור והקניות שהוא רוצה להקים בסמוך למגרש הכדורגל בליגה הבכירה.

חימנז אמר כי מאס ניצב בפני דדליין מצד ליגת ה-MLS להשיג לפחות אישורים להתחיל לבנות איצטדיון במיאמי, וכי הנכס באוברטאון נותן לו אפשרות לעמוד בדרישה הזו בעוד השיחות נגררות לגבי הקניון, מתחם המשרדים, המלון והאיצטדיון שהשותפים שואפים לבנות במלריס.

 

"יש לו את הציפור הזו ביד". בקהאם עם שותפו, חורחה מאס (צילום: קארל ג'וסט, מיאמי הראלד)

 

הצעד הזה אומר שקבוצת בקהאם תפתח תכניות לאצטדיון כדורגל בשלושה אתרים בעת ובעונה אחת. לשותפים כבר יש חוזה בפורט לודרדייל לבנות אצטדיון זמני לצורך עונת הבכורה של המועדון - ששמו "אינטר מיאמי" ולא "אינטר פלורידה" - בשנת 2020. אולם התוכנית היא לעבור למיאמי ברגע שתושלם בנייתו של איצטדיון העומד בתקני ה-MLS.

לאחר שבשבוע שעבר סירב בית המשפט העליון של פלורידה לשמוע ערעור נגד העסקה ללא-מכרז שאפשרה לקבוצת בקהאם לחתום על חוזה על אדמת המחוז, לרשות השותפים עמדו שבוע ימים להחליט אם ברצונם להשאיר את עסקת המכירה בתוקף עם תשלום חלקי של 900 אלף דולר.

מאס אמר לחימנז שהוא ושותפיו אינם מעוניינים לעכב את העסקה, וכי ברצונם לשלם לא רק את ה-900 אלף, אלא גם את יתרת 8.5 מיליון הדולר שהם עדיין חייבים על הקרקע בכדי לרכוש אותה באופן מלא מן המחוז. המחוז הסכים להשעות את מועדי התשלומים עד לבירור המאבק המשפטי מול הפעיל האמיד ברוס מת'יסון. כעת יש לקבוצת בקהאם 30 יום לקנות את הקרקע, לאחר שהודיעה למחוז על כוונתה לעשות כן.

רכישת שלושת האייקרים הללו תיתן למאס ולשותפיו שטח כולל של תשעה אייקרים בשכונה במיאמי שהולכת ונעשית מושכת בעיני יזמים. ראש המחוז חימנז אמר שהוא ומאס דנו בשימושים שונים לנכס, כולל דיור בר-השגה. חימנז ציין כי שינוי בייעוד הקרקע יחייב הצבעה של מועצת המחוז לשנות את תנאי ההסכם המקורי, שהוענק ללא מכרז. "הייתי רוצה שזה יחזור כמשהו שייצור הרבה יותר משרות אפילו מאיצטדיון כדורגל", אמר חימנז. "אם הוא בונה איצטדיון, זה בסדר גמור. אבל אם זה משהו אחר, כמו פארק טכנולוגיה, גם זה יהיה בסדר".

 

"יבנה איצטדיון? סבבה. יבנה פארק טכנולוגיה? גם טוב". ראש מועצת מחוז מיאמי-דייד, קרלוס חימנז (צילום: אמילי מייקוט, מיאמי הראלד)

 

לעומת המחוז, בעיר מיאמי נהנים מאס ובקהאם וחבריהם מאקלים פוליטי מאתגר בהרבה. הקבוצה זקוקה לארבעה מחמשת חברי מועצת העיר כדי לאשר חוזה חכירה ל-99 שנה כדי שמאס ושותפיו יבנו מתחם בעלות של מיליארד דולר ובו בנייני משרדים, מלון, האיצטדיון כמובן ופארק ציבורי, על גבי מגרש הגולף במלריס.

שניים מחברי המועצה צפויים להצביע נגד. אחד, מנולו רייס, הוא "לא" ודאי. השני, וילפרדו גורט, מייצג את האזור בעיר בו נמצא מגרש מלריס. אולם הוא בחודשי כהונתו האחרונים בטרם ייאלץ לפרוש בשל מגבלת קדנציות. ההצעה של קבוצת בקהאם צפויה להיות נושא מפתח בבחירות למושב המתפנה של גורט בנובמבר הקרוב.

חברי המועצה מנסים להימנע מן הקרב הפומבי הזה על ידי דרישה שראש העיר יביא את הצעת החכירה להצבעת המועצה עד ספטמבר, לפני הבחירות. בינתיים מעכבת המועצה את שכירתו של יועץ חיצוני שיסייע להנהלת העירייה לשאת ולתת על פרטיה המדויקים של עסקת החכירה. אחת הסיבות לעיכוב היא שהחברות שהוצעו למשימת הייעוץ עושות עסקים בקובה, או מייעצות ללקוחות כיצד לעשות זאת - נושא רגיש ביותר בעיר הקסם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE