הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לסנאטור הרפובליקני מקנזס נמאס ממלחמת הסחר
"החלקאים והחוואים במדינה מבינים את הצורך להטיל על סין אחריות להתנהגות הסחר השלילית שלה, אבל מאז 2013 ירדה ההכנסה נטו של החוות ב-50%, ורבים נמצאים על סף קריסה", כותב הסנאטור ג'רי מוראן

הסנאטור הרפובליקני ג'רי מוראן, המייצג את קנזס, העלה היום חשש כבד בנוגע למלחמת הסחר המסלימה של הנשיא טראמפ עם סין. במכתב ששלח לשר החקלאות סאני פרדו, הזהיר הסנאטור מוראן כי ההשפעה על חקלאים אמריקאיים עלולה להיות הרסנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא הסינים משלמים את המחיר - הצרכן ובעלת העסק האמריקאים משלמים אותו. הסנאטור ג'רי מוראן (צילום: Indianz.com)

 

במכתבו לשר טען המחוקק כי חילופי המכסים חדשות לבקרים מאיימת לגרום "נזק ארוך-טווח לחקלאות האמריקאית". מוראן ציין כי "החקלאים והחוואים בקנזס מבינים שיש להטיל על סין אחריות להתנהגות הסחר השלילית שלה, אולם ההכנסה נטו של החקלאים ירדה ב-50% מאז 2013 ומלחמת הסחר דחפה את מחירי מוצרי הצריכה עוד ועוד כלפי מעלה. חקלאים וחוואים רבים נמצאים על סף קריסה".

מוקדם יותר החודש קרסו שיחות הסחר בין ארה"ב לסין, מה שהוביל להסלמה נוספת בחילופי מכסי מגן, זו על סחורותיה של זו, הנמשכת זה למעלה משנה. לפני פחות משבועיים העלתה ארה"ב את מכסי המגן על סחורות סיניות בשווי 200 מיליארד דולר מ-10% ל-25%. סין הגיבה במכסים של 5-25 אחוזים על סחורות אמריקאיות בסך 60 מיליארד דולר. אף שהנשיא טראמפ מתעקש, בניגוד לעובדות, כי סין היא זו שמשלמת על המכסים שהטיל, יועצו הכלכלי הראשי לארי קודלו הודה בשבוע שעבר כי הצרכנים ובעלי העסקים האמריקאים הם שיצטרכו לשלם את המחיר.

 

הודיע על עוד 20 מיליארד בסיוע לחקלאים - אבל הם היו מעדיפים פשוט למכור בשוק בלי מכסי מגן, תודה רבה. שר החקלאות, סאני פרדו (צילום: גריים ג'נינגס, וושינגטון אקזמינר)

 

ביום רביעי שעבר הכריז שר החקלאות פרדו כי כ-20 מיליארד דולר בסיוע סחר יוענקו לחקלאים כדי להקל על מצוקתם, בדומה ל-12 מיליארד שהוענקו אשתקד. אולם מוראן טוען שזה אינו פיתרון בר-קיימא, וציין כי נאמר לחקלאים שלא לצפות לסיוע נוסף. "חוסר הוודאות המובנה בסיוע אסון המוענק לפי הצורך מדגיש את העדפתם החזקה של חקלאים וחוואים לשווקים בהם יוכלו למכור את תוצרתם, במקום לקבל תשלומים מהממשלה", אמר.

במהלך נשיאותו של טראמפ הצביע מוראן בעד עמדת הנשיא כ-88% מהזמן. נתון זה, אף שהוא גבוה, מציב אותו בצד הנמוך של עמיתיו הרפובליקנים בבית העליון. במרץ תמך המחוקק בביטול הכרזת מצב החירום של הנשיא, שהיתה חלק ממאמץ להשיג מימון לחומת הגבול למרות סירובו של הקונגרס להקצות לכך אפילו קרוב לסכום הדרוש. בציוץ בטוויטר שהסביר את הצבעתו זו, הסכים מוראן עם דאגתו של טראמפ בנוגע לאבטחת הגבול, אולם טען שהכרזת מצב החירום היתה בלתי הכרחית, ובנוסף מנוגדת לחוקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE