הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלי דרמות: הכירו את הוויטמין שיסייע לכם להשיג מראה עור צעיר, רענן וגמיש
הדרך העיקרית לוודא שוויטמינים משפיעים על בריאות העור היא להבטיח את בריאותו הכללית של הגוף. קראו על אחד הוויטמינים שמשחקים תפקיד מפתח בשיפור הבריאות

מחקרים מראים, כי ויטמינים מסוימים עשויים לשחק תפקידי מפתח בבריאות העור. במקרים רבים, ויטמינים אלה הם היעילים ביותר כשמורחים אותם הישר על העור. שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת, שכוללת מזונות עשירים בוויטמינים עשויה לשפר את בריאות העור, כחלק משיפור הבריאות הכללית.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




יצרני מוצרים לטיפוח העור טוענים, כי הוויטמין הנכון יכול לחולל מהפכה בבריאות העור, להיחלם בהזדקנותו ולרפא אקנה. הוויטמינים עצמם אינם מהפכניים. הם נמצאים במזונות טבעיים וחשובים לתפקוד התקין של הגוף האנושי. לכן הדרך העיקרית לוודא שוויטמינים משפיעים על בריאות העור היא להבטיח שהגוף בריא באופן כללי.

ויטמין B או מספר סוגי הוויטמין בי-קומפלקס (B Complex) עשויים לשפר את בריאות העור. הוויטמינים מסיבים במים וזמינים גם כתוספי מזון, כולל תוספים שמכילים את כל 12 הוויטמינים מסוג B.

במחקרים שנערכו בנושא נמצא, כי לוויטמיני בי קומפלקס ישנם מספר תפקידים שמסייעים בשיפור בריאות הגוף. מחקר שנערך בשנת 2018 מצא, כי ויטמין B יכול לסייע בייצור תאי עור חדשים ובריאים. הממצא האמור לא אושש בכל מחקר שבוצע בנושא, אך מחקרים רבים מציעים, כי הצריכה היעילה ביותר של בי קומפלקס לשם שיפור בריאות העור היא למרוח אותם הישר על העור.

ויטמין B3, עשוי לסייע בהתמודדות עם כמה מסממני ההזדקנות. כמה מחקרים מציעים, כי הוא יכול לצמצם את הופעתם של כתמי גיל וצורות אחרות של שינויים בצבע העור. חלק מהנשים שצרכו את הוויטמין דיווחו על שיפור במצב העור והשיער, לאחר נטילת הוויטמין וחומצה פולית.



חומצה פולית יכולה לשפר את הסימנים של הזדקנות העור, כשבמחקר שנערך בנושא בשנת 2011 החוקרים מצאו שקרם המכיל את החומצה גרם לשיפור בצפיפות סיבי הקולגן. ייצור הקולגן נוטה לרדת עם ההתקדמות בגיל וזו אחת הסיבות להיווצרות קמטים בעור.

ויטמין B5 יכול לעזור בשיפור סיממני ההזדקנות ובהתמודדות עם אקנה. מחקר משנת 2014 מצא, כי אנשים שצרכו את הוויטמין במשך 12 שבועות דיווחו על צמצום משמעותי באקנה ובדלקות עור.

מחקר אחר בחן את ההשפעות של קרם עור המכיל ויטמינים מסוג B3, B5 ו-E. הקרם גרם לשיפור בצבע העור ובמקרם שלו בתוך כשישה שבועות. הוא גם סייע בשיפור הופעת כתמי גיל והיפר-פיגמנטציה.

בין המזונות העשירים בוויטמינים מסוג B, גם בשר, ביצים, אגוזים וזרעים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE