הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסערה הבאה? כלכלן מציע לשאול על עבר פלילי במפקד האוכלוסין
לטענת יוזם ההצעה, שתוצג בפני הועדה הכלכלית המשותפת הסנאט והקונגרס, הדבר יאפשר מעקב טוב יותר אחר השתלבות בעלי עבר פלילי בשוק העבודה, ויסייע בתיקון כשלי מערכת המשפט והשיקום. גם אם תתקבל, ההצעה לא תחול על מפקד 2020

כלכלן המשתייך לצוות חשיבה שמרני מציע שעורכי מפקד האוכלוסין יכללו שאלה על העבר הפלילי של המשיבים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. לטענת יוזם ההצעה ניקולס אברשטאדט ממכון היזמות האמריקאי (AEI), המידע יסייע לזהות חולשות במערכת המשפט והשיקום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קודם נתגבר על שאלת האזרחות. מפקד האוכלוסין (צילום: Shutterstock)

 

גם אם ההצעה תתקבל, מאוחר מדי להחיל אותה על מפקד האוכלוסין הקרוב שיתקיים ב-2020 ושטפסיו יישלחו להספדה בשבועות הקרובים. יחד עם זאת, היא כבר מעוררת מחלוקת שצפויה להחמיר ככל שההצעה תבשיל לחקיקה אפשרית.

אברשטאדט צפוי להציג את יוזמתו היום (רביעי) בשימוע בפני הועדה הכלכלית המשותפת, בו תיבחנה ההשפעות הכלכליות של מפקד 2020. בנימוקים שהכין להצעתו נטען, בין היתר, כי ארצות הברית נכשלה בשמירה על תיעוד מסודר של אנשים עם עבר פלילי, מה שיוצר חור בסטטיסטיקה הכלכלית במדינה. טיעונו נשען על מחקר מוקדם שלו, שהראה כי גברים שנעצרו בעבר מצויים בסיכון גבוה יותר לאבטלה מגברים שלא היה להם מפגש בעייתי עם החוק.

לטענת אברשטאדט, אף שמאוחר מדי להחיל את ההצעה על המפקד הקרוב, הכנסתה במפקדים הבאים יכולה לסייע לממשל הפדרלי לגבש מדיניות שתסייע טוב יותר לאנשים שהורשעו בפלילים לחזור לשוק העבודה. לדבריו, "יש כאן 'שטח מת' עצום ובהנתן מציאות החיים שלנו , התעלמות ממידע סטטיסטי קריטי". בדבריו היום מתכנן אברשטאדט להציג נתון של משרד המשפטים לפיו ב-2016, ל-110 מיליון אמריקאים היה תיעוד מעצר כלשהו, יותר מכפליים מהמספר ב-1997 אף שהאוכלוסיה לא גדלה באותו שיעור.

 

גם אם תתקבל, ההעה לא תחול על מפקד 2020 (צילום: Shutterstock)

 

מפקד האוכלוסין הקרוב כבר מצוי בסערה סביב יוזמת שר המסחר ווילבור רוס להכניס שאלה על סטטוס האזרחות. החשש של המתנגדים להצעה הוא שהכנסתה תגרום לשיעור מענה נמוך על שאלון המפקד, מה שיוביל לתת-ייצוג של קהילות רבות. מאחר שהמפקד משמש את הממשל הפדרלי להחלטה על חלוקת תקציבים וסיוע כלכלי בהיקף של 900 מיליארד דולר, תת ייצוג זה עלול לגרום למניעת סיוע לקהילות שזקוקות לו.

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד טוענים כי הכנסת שאלת האזרחות תוביל לאי-ספירה של יותר מארבעה מיליון תושבים היספניים בארצות הברית. הסוגיה הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון, שצפוי לפרסם את החלטתו בנושא בקרוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE