הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המתיחות עם איראן: חמינאי מבטיח לצעירים שיזכו לראות בסופה של ישראל, הפנטגון שוקל לשלוח תגבור
רוחות המלחמה בין איראן לארצות הברית ממשיכות להתלהט. בקשת התגבורת הגיעה מהפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני. הכוננות באזור עדיין גבוהה מחשש לתקיפה איראנית

הצעירים של איראן יזכו לחזות במותה של ישראל ובמותה של הציוויליזציה האמריקנית, אך אמר אתמול (רביעי) מנהיגה הרוחני של איראן, האייתוללה עלי חמינאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצעירים יזכו לראות במותה של ישראל. אייתוללה עלי חמינאי (צילום: ויקיפדיה)

"אתם הצעירים צריכים להיות בטוחים שתצפו במותם של אויבי האנושות, כלומר הציוויליזציה האמריקנית הנחותה ובמותה של ישראל", אמר חמינאי בעת מפגש עם סטודנטים.

בתוך כך, משרד ההגנה שוקל לשלוח עוד 5,000 חיילים למזרח התיכון כדי לתגבר את הכוחות האמריקניים המוצבים באזור. זאת, על רקע המתיחות הגוברת עם איראן. כך אמרו אתמול (רביעי) שני גורמים בכירים לסוכנות הידיעות רויטרס.

וושינגטון וטהרן הסלימו את הרטוריקה זו נגד זו במהלך החודש האחרון, לאחר החלטתו של הנשיא טראמפ לנתק את זרימת הנפט האיראני בעולם, ושלח כוחות תקיפה לאזור המפרץ הפרסי בעקבות התראה ולפיה איראן מתכננת לפגוע בכוחות האמריקניים המוצבים במזרח התיכון.

הגורמים הרשמיים ציינו כי הבקשה לתגבור הכוחות הוגשה על ידי הפיקוד המרכזי של ארצות הברית, אך הוסיפו כי עדיין לא ברור אם הפנטגון יאשר אותה. אחד מהם הוסיף כי מדובר בתוספת של כוחות הגנה ולא כוחות להתקפה. עדיין לא ברור אם הפנטגון יעביר את הבקשה לבית הלבן.

 

הפנטגון שוקל לשלוח תגבור למזרח התיכון (צילום: Shutterstock)

נראה שזו הבקשה האחרונה לתוספת של כוח אדם בקשר למה שגורמים אמריקניים מכנים "התראה אמינה" על ניסיונות איראניים לפגוע בכוחות אמריקניים במזרח התיכון.

שר ההגנה בפועל פטריק שנהאן אמר שלשום כי בזמן שהאיומים האיראניים במזרח התיכון נותרו ברמה גבוהה, צעדים מרתיעים שנקט הפנטגון "שמו אותם בהמתנה".

הצבא האמריקני האיץ את קצב שליחת צוותי הלחימה למזרח התיכון, ושלח מפציצים וטילי פטריוט מוקדם יותר החודש כדי לענות על מה שוושינגטון כינתה "רמזים להכנה למתקפה איראנית אפשרית".

 

ארצות הברית שלחה טילי פטריוט כהכנה לתקיפה איראנית (צילום: Shutterstock)

גורמים בממשל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס במהלך השבוע החולף כי הם מאמינים שהאיראנים מעודדים את החות'ים בתימן, או מיליציות שיעיות בעיראק, לתקוף מכליות נפט מול חופי איחוד האמירויות.

טראמפ הזהיר כי איראן עשויה להיתקל "בכוח עצום" במידה והיא תתקוף את האינטרסים האמריקניים במזרח התיכון. אתמול אמר מנהיגה הרוחני של איראן, אייתוללה עלי חמינאי כי הצעירים של איראן יזכו לראות בסופן של ישראל ושל הציביליזציה האמריקנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE