הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החוטף של ג'יימי קלוס בת ה-13 ימות בכלא
ג'ייק פטרסון, רק בן 22, לא יראה עוד אור יום. הוא נידון לשני מאסרי עולם בגין רצח הוריה של ג'יימי ועוד 25 שנות מאסר על חטיפתה. השופט: "אתה התגלמות הרוע. אתה אחד האנשים המסוכנים שאי פעם חיו"

חוטפה של הנערה ג'יימי קלוס, שרצח את הוריה לנגד עיניה, נידון למאסר עולם ללא אפשרות חנינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אתה התגלמות הרוע". ג'ייק פטרסון (צילום: Shutterstock)

 

ג'ייק פטרסון, תושב וויסקונסין בן 22, נשלח היום (שישי) לרצות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח, לאחר ששופט בבית המשפט במחוז בארון גזר את דינו. פטרסון הורשע על פי הודאתו בשני סעיפי רצח ובסעיף אחד של חטיפה. בגין כל אחד משני סעיפי הרצח נגזר עליו נאסר עולם ללא אפשרות שחרור מוקדם, ובגין סעיף החטיפה נגזרו עליו 40 שנות מאסר – סמליות, בהנתן גזר הדין הקודם – מתוכן 25 בפועל ועוד 15 לריצוי תחת פיקוח מחוץ לכתלי בית הסוהר.

השופט המחוזי ג'יימס באבלר לא חסך מילים קשות מפטרסון: "אתה התגלמות הרוע והציבור יהיה בטוח רק אם תהיה כלוא עד יום מותך. אין ספק בלבי שאתה אחד האנשים המסוכנים ללכת על הכוכב הזה. המעשים והרעיונות שהיו לך אינם נורמליים".

קודם לחריצת דינו ניסה פטרסון לדבר על לב השופט והביע צער עמוק על מה שעשה: "אני רק רוצה לומר שאני אעשה כל דבר כדי לקחת חזרה את מה שעשיתי. אני מוכן למות. אני אעשה פשוט כל דבר כדי להחזיר אותם. לא אכפת לי על עצמי, אני פשוט כל כך מצטער".

 

"הייתי חכמה יותר". ג'יימי קלוס באחת התמונות הראשונות לאחר שובה למשפחתה (צילום: ג'ניפר הלבורסון, מגזין פיפל)

 

לפני פטרסון דיברה הנערה ג'יימי קלוס, רק בת 13, שסיפור היחלצותה משבי חטיפתה ריגש אומה שלמה. בהופעתה מול השופט אמרה קלוס: "באוקטובר האחרון, ג'ייק פטרסון לקח ממני הרבה דברים שאני אוהבת. הכי מעציב אותי שהוא לקח ממני את אמא ואבא שלי. אני אוהבת את ההורים שלי מאוד, והם אוהבים אותי... הוא לקח אותם ממני לנצח. אני הרגשתי בטוחה בבית שלי ואני אוהבת את החדר שלי ואת כל הדברים שלי, אבל הוא לקח גם אותם ממני. אני לא רוצה אפילו לראות את הבית שלי או את הדברים שלי בגלל הזכרונות מאותו לילה".

למרות זאת, הוסיף עורך דינה של קלוס שקרא ממכתב שכתבה, "יש כמה דברים שג'ייק פטרסון לא יכול לקחת ממני. הוא לא יכול לקחת את חירותי. הוא חשב שהוא יכול להיות הבעלים שלי אבל הוא טעה. אני הייתי חכמה יותר".

פטרסון פרץ לבית משפחת קלוס בעיירה בארון שצפון מערב וויסקונסין ב-15 אוקטובר האחרון וירה למוות בהוריה של ג'יימי, ג'יימס ודניס. לאחר מכן הוא חטף את ג'יימס עמה לא הייתה לו כל היכרות מוקדמת, ושהבחין בה במקרה בתחנת אוטובוס כמה ימים קודם לכן. ג'יימי הוסתרה בבקתה לא רחוקה מבית הוריה במשך כמעט שלושה חודשים. בנסיבות שטרם התפרסמו היא הצליחה להמלט וליצור קשר עם אישה מקומית, שהזעיקה את המשטרה וסייעה להחזיר את ג'יימי למשפחתה. כיום היא חיה עם קרובי משפחה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE