הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה היה סוריאליסטי" אמרה קורבן האונס על הוצאת התוקף להורג
לינדה נוטאל פרסמה לפני 35 מודעה למכירת רהיטים. האיש שהגיע אנס אותה בעוד שני ילדיה בבית. שלשום היא סגרה מעגל כשצפתה בהוצאתו להורג בעוון אחד משמונה מעשי רצח שהורשע בהם

זה לקח יותר משלושה עשורים, אולם הרוצח הסדרתי והאנס המורשע בובי ג'ו לונג הוצא להורג בליל חמישי בפלורידה, בעת ששתיים מקורבנותיו צפו ברגעיו האחרונים. "רציתי להסתכל לו בעיניים", אומרת ליסה מקוויי נולנד, שהיתה בת 17 כשלונג חטף אותה בבוקר השלושה בנובמבר 1984, בעת שרכבה על אופניה ממשמרת לילה במקום עבודתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיוך הרשע נמחק, אבל יש עוד הרבה כמוהו. בובי ג'ו לונג (צילום: WTFS)

 

לונג אנס אותה והחזיק אותה בשבי במשך למעלה מיממה בטרם שיחרר אותה. "רציתי להיות האדם הראשון שהוא יראה", אמרה. "לרוע המזל, הוא לא פקח את העיניים שלו". לונג הוצא להורג בשעה 6:55 בערב ללא אירועים חריגים, לדברי מחלקת בתי הסוהר של פלורידה.

לונג הורשע ברצח שמונה נשים בשרשרת מעשי זוועה שהטילה אימה על איזור טאמפה בשנת 1984. גזר דין המוות הוטל עליו בתיק רציחתה של איזה בשם מישל סימס. "עכשיו, אחרי 35 שנים, אנחנו יכולים לומר שיש לנו שלוות נפש מסוימת, בידיעה שהצדק נעשה", אמרה לולה ויליאמס, שבתה שאנל היתה בין קורבנותיו של לונג.

 

רצתה שיראה אותה ברגעיו האחרונים - אבל סלחה לו, למען עצמה. ליסה מקוויי נולנד (צילום: WTFS)

 

לאחר ההוצאה להורג, משפחות הקורבנות והשורדים דיברו עם התקשורת מחוץ לבית הסוהר של מדינת פלורידה ברייפורד, והודו למושל רון דסנטיס ולאנשי רשויות אכיפת החוק והתובעים שלדבריהם דאגו לכך שהצדק ייעשה. השורדת האחרות, לינדה נוטאל, אמרה ש"אין לתאר אין הרגע הזה ירגיש".

בשנת 1984 פרסמה לינדה נוטאל מודעה למכירת כמה פרטי ריהוט. לונג הגיב למודעה, וכשהגיע לביתם אנס את לינדה בעוד שני ילדיה בבית. "זה פשוט סוריאליסטי", אמרה נוטאל, "אבל זה סופסוף סוגר את הדלת הזו עבורי", סיכמה. "הוא קיבל את מה שהגיע לו", אמר בעלה של נוטאל, קווין.

 

"סופסוף סוגר את הדלת הזו עבורי". לינדה נוטאל, שרק רצתה למכור כמה רהיטים משומשים (צילום: WTFS)

 

נולאנד, המשרתת כיום כסגנית (שוטרת מן השורה) במשרד השריף של מחוז הילסבורו, הקריאה הצהרת "השפעה על הקורבן" וביקשה מכל הנוכחים לזכור את אלה שמתו מידיו של לונג. עם זאת, אמרה נולאנד שאינה נוטרת טינה ללונג וכי היא סלחה לו. "אלוהים הראה לי שהדרך היחידה להיות חופשי באמת כשמישהו עושה לך אי-צדק היא מחילה מוחלטת", אמרה. "חיי השתנו לעד ולטובה. אני בוחרת לא להישאר קורבן. אני בוחרת לחיות".

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE