הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כושר מצוין והיכרות עם הצמחיה המקומית - כך שורדים שבועיים ביער
אמנדה הלר נכנסה לטייל ביער הטרופי מקקאו שבאי מאווי בהוואי - ונעלמה. רק כעבור 16 יום של חיפושים בלתי פוסקים, המחלצים הסתכלו מטה מן המסוק - וראו אותה יוצאת מבין שני מפלים, מנופפת בידיה

לפני יותר משבועיים, אמנדה אלר יצאה לטרק לתוך יער בהוואי - ונעלמה. מאז עמלו טובי המחלצים במדינה ה-50, כמו חאווייר קאנטלופס, לסרוק את שמורת יער מקקאו באי מאווי בחיפוש אחר אלר בת ה-35, פיזיותראפיסטית ומדריכת יוגה במקצועה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המטיילת רבת התושייה והמזל עם מחלציה (צילום: CNN)

 

עבודתם הקשה השתלמה לבסוף אתמול (שישי) כשהביטו מטה מן המסוק בו ריחפו במהירות נמוכה וראו את אלר בין שני מפלים, צועדת יחפה בנקיק, מנופפת בזרועותיה. "כולנו מסתכלים ימינה... ומתוך העצים, בנאדם, אתה רואה את אמנדה אלר, ידידתי, יוצאת ומנפנפת. זה היה מדהים, גבר", המשיך לספר, "וכמובן שכולנו התחרפנו".

על פי עמוד פייסבוק שהוקם כדי לרכז את המאמצים למציאתה, אלר חולצה מן הנקיק במסוק ונלקחה לבית חולים מקומי. צילומים של תחנת הבת של CNN בהוואי, KHON, מראה סל מורד אל הנקיק ונושא את אלר למקום מבטחים בעוד המחלצים במסוק עצמו חוגגים.

אמה של הלר, ג'וליה, סיפרה לתחנה כי רגלה של בתה נשברה ותדרוש טיפול, אולם מלבד זאת היא "במצב טוב להפתיע". היא איבדה כשבעה ק"ג (15 פאונד) במהלך השבועיים בהם תעתה ביער, לדברי המחלץ קאנטלופס.

 

המפל לצידו נמצאה אמנדה אלר בריאה ושלמה (צילום: חווייר קאנטלופס)

 

אלר נעלמה כשנפצעה במהלך טיול רגלי ביער בשמונה במאי ודווחה כנעדרת למחרת. היעלמותה הביאה למבצע חיפוש וחילוץ משותף מצד מספר רב של סוכנויות, אשר איתרו את מכוניתה במגרש החניה של השמורה. אולם גם לאחר שבועיים בהם נעדרה, אלה שהכירו אותה לא איבדו תקווה כי היא חיה - על אף שהחלו לחשוש שאולי נחטפה. "הרגשתי בלב שהיא חיה", סיפרה אמה ל-KHON. "לא איבדתי תקווה לרגע. אפילו שהיו זמנים שהיו לי רגעי ייאוש. נשארתי חזקה בשבילה כי ידעתי שנמצא אותה אם רק נתמיד ונישאר עם התוכנית.".

קאנטלופס ייחס את הצלחתה של אלר לשרוד לתושייתה, כמו גם לכושרה המצוין כפיזיותראפיסטית ומדריכת יוגה. "שני אלה, בנוסף להיכרות שלה עם הצמחייה המקורית ושפע המים באקלים הטרופי היפהפה שלנו", אמר, והוסיף כי ידע כל הזמן שהיא יכולה "לעשות את זה".

על פי עמוד הפייסבוק שלה, כשהיא לא מסייעת למטופלים או מלמדת יוגה, היא מטיילת בטבע וצוללת. בעמוד הפייסבוק שהוקם למען מציאתה, השמחה כמובן מרובה, והיום נערכה ארוחת בוקר חגיגת בליווי מימוסות במחנה הבסיס של המחפשים. "בכיתי מאושר", סיפרה האם. "אני אסירת תודה להדהים לקבל את הילדה שלי חזרה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE