הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקפת פייק ניוז נגד ננסי פלוסי ברשתות החברתיות
הנשיא, בעלי בריתו ותומכיו מפיצים לפחות שני סרטונים, שנערכו כך שייראה כאילו יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, מגמגמת ומלעלעת מלים, משל היתה שיכורה או פגועה במוחה. פייסבוק וטוויטר מסרבות להסיר את הסרטון

בכיר בחברת פייסבוק אמר לרשת CNN כי החברה לא תסיר סרטון ערוך במגמתיות של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, בטענה שאין לחברה כל מדיניות לפיה התוכן ברשת החברתית צריך להיות נכון עובדתית. הסרטון מראה את פלוסי כאילו היא מלעלעת ומגמגמת, משל היתה שיכורה או פגועת מוח. למעשה, מישהו לקח סרטון של פלוסי בו היא מדברת באופן רגיל, והאט את מהירות וטון הקול שלה כדי ליצור את הרושם הזדוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לצערם של הרפובליקנים, היא חדה וצלולה כתמיד. ננסי פלוסי (צילום: CNN)

 

מספר רפובליקנים בכירים, כולל עורך דינו של הנשיא טראמפ, רודי ג'וליאני, שיתפו את הסרטון המשמיץ את הדמוקרטית מקליפורניה ברשתות החברתיות. "מה לא בסדר עם ננסי פלוסי? הדיבור שלה ביזארי", כתב ג'וליאני בציוץ, שמאז נמחק.

הסרטון נצפה ושותף ברשתות החברתיות מיליוני פעמים, כשגם טוויטר מסרבת להסיר אותו. יוטיוב, בבעלות חברת האם של גוגל, הסירדה את הסרטון בסופו של דבר, אולם פייסבוק סירבה לעשות זאת, ובמקום זאת הוסיפה לו אזהרה לפיה בודקי עובדות עצמאים דירגו אותו כשקרי, והפחיתו את תדירות הופעתו של הסרטון בפיד החדשות של המשתמשים.

"אם זו דיסאינפורמציה שנוגעת לבטיחות, אנחנו יכולים ואכן מורידים אותה", אמרה מוניקה ביקרט, סגנית נשיא למדיניות מוצר ולוחמה בטרור בפייסבוק, בראיון עם אנדרסון קופר ברשת CNN. "אבל כשאנחנו מדברים על שיח פוליטי ודיסאינפורמציה בנוגע אליו, אנחנו חושבים שהגישה הנכונה היא לתת לאנשים להגיע להחלטה מודעת, ולעבוד עם בודקי עובדות עצמאיים כדי להדביק תוויות על תוכן חשוד", אמרה ביקרט.

 

צייץ את הסרטון השקרי - ומחק. מפחד על רישיון העו"ד? רודי ג'וליאני (צילום: NBC)

 

שלשום חלק הנשיא טראמפ עם 60 מיליון עוקביו בטוויטר סרטון אחר מרשת פוקס, בו נערכו דברים שאמרה פלוסי במסיבת עיתונאים, גם כאן במטרה לעורר את הרושם שהאישה החזקה בפוליטיקה האמריקאית, שהובילה לפני חצי שנה את מפלגתה להישגי שיא בבחירות אמצע הכהונה, נמצאת בדעיכה מנטלית. לסרטון הוסיף הנשיא את הכיתוב, באותיות גדולות: "פלוסי מגמגמת במסיבת עיתונאים".

בסרטון ששיתף הנשיא אומר יועץ פוליטי רפובליקני שפלוסי צריכה "לקחת צעד אחורה אל הרקע ולא להיות בחזית כל-כך הרבה", ואחד הכתבים של פוקס "תהה" אם "פלוסי היא יו"ר בית הנבחרים בשם בלבד כרגע". נראה שזה מאמץ מתואם מצד המפלגה הרפובליקנית, בשיתוף רשת פוקס, להשמיץ את האישה שמביכה את הנשיא פעם אחר פעם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE