הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רון דהסנטיס בישראל: "לחזק את הקשרים בין פלורידה לישראל"
המושל הגיע לישראל בראש משלחת גדולה של פוליטיקאים, אקדמאים ואנשי עסקים, במטרה להעמיק את הקשרים בין ישראל לפלורידה. הוא צפוי לנאום בוועידה עסקית גדולה

מושל פלורידה רון דהסנטיס הגיע אתמול (שבת) לביקור בישראל בראש משלחת גדולה של אנשי עסקים ושל נבחרים. הביקור של המושל ייארך שישה ימים, ובמהלכו הוא צפוי להשתתף בפגישות עסקיות, בדיונים ובישיבת קבינט של השגרירות האמריקנית בירושלים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוצה להיות המושל הכי פרו-ישראל. רון דהסנטיס (צילום: Shutterstock)

המושל, יחד עם כמאה פוליטיקאים נבחרים, עובדי מדינה, מחוקקים, אקדמאים בכירים, אנשי עסקים ועוד, ישתתפו בפגישות שיכללו בין השאר פגישה שתיארך ביום רביעי בין התובעת הכללית אשלי מודי, סמנכ"ל הכספים ג'ימי פטרוניס ושרת החקלאות ניקי פריד - שכבר נמצאת בישראל בראש משלחת סחר עצמאית מטעמה.

פגישת הקבינט שתיערך גם היא ביום רביעי, לא תכלול דיונים על ענייני המדינה ולא תוביל לנקיטת פעולה רשמית. במקום זה, דה-סנטיס ייפגש עם אנשיו כדי לחתום על הצהרת תמיכה של פלורידה בישראל, ולהדגיש את היחסים בין פלורידה לישראל.

על פי לוח הזמנים הרשמי של הביקור, יהיו שלושה מצגות בנוגע לנפגעי טרור, לאיכות מי שתיה ולניהול מצבי חירום. דהסנטיס יהיה גם הדובר הראשי בוועידת העסקים הישראלית-אמריקנית 2019, שתיערך בשיתוף לשכת המסחר של תל אביב והמרכז והשגרירות האמריקנית. המושל צפוי להציג בנאומו את האפשרויות העסקיות שמציעה פלורידה לעסקים הישראלים.

 

"נחזק את הקשרים לעשורים הבאים". מושל פלורידה (צילום: Shutterstock)

לדברי דהסנטיס, המשלחת תעניק "אפשרות לחזק את הקשרים עם ישראל. המשלחות שלנו כוללות אנשי מקצוע ומומחים ממגוון רחב של תחומים עסקיים וממשלתיים, שמייצגים כל פינה במדינה שלנו", אמר המושל, "במהלך הביקור הזה, נדגיש שפלורידה היא המדינה הכי בעד ישראל בארצות הברית, ונחזק את הקשרים בין פלורידה וישראל לעשורים הבאים".

על פי הודעות שהועברו לכלי התקשורת, דהסנטיס הבטיח להיות המושל התומך ביותר בישראל ברחבי ארצות הברית, ובין השאר הוא דרבן את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לבירת ישראל - ירושלים.

זו אינה הפעם הראשונה שדהסנטיס מתייצב בבירור לצד ישראל. רבים בטח יזכרו את הימים שבהם חברת Airbnb הודיע כי תסרב לפרסם מודעות על חדרי אירוח בשטחי יהודה ושומרון, אז הביע המושל את תמיכתו הגורפת במדינת ישראל. על פי הודעתו אז, הוא שקל לאסור על עובדי הממשל במדינתו להתאכסן בדירות ובבתים שרשומים באתר אם Airbnb לא תחזור בה מההחלטה למחוק את כל הדירות היהודיות מאיו"ש מאתרה.

"נושא חשוב נוסף הוא המדיניות של Airbnb, שהיא למעשה אפליה כנגד יהודים בגדה המערבית. החברה החליטה להסיר את כל המודעות של דירות ובתים של יהודים באזור זה. אין אף מדינה אחרת שזוכה ליחס כזה, רק קהילות יהודיות. לדעתי, החלטה זו עוברת על חוקי האנטי-BDS במדינה, אנחנו בוחנים את הנושא. מעבר לכך גם נבחן כיצד פלורידה מתנהלת מול Airbnb. אני יודע שעובדי המדינה רשאים לעשות שימוש בשירותי החברה כשהם בנסיעות רשמיות. כשאכנס לתפקיד המושל, מדיניות זו לא תתקבל על הדעת. לכן אני סבור ש-Airbnb צריכה לבחון את הנושא מחדש ולהפוך את ההחלטה שקיבלה. אם היא לא תפעל כך, צפויה לה תקופה קשה בפלורידה ואנחנו נבחן את כל האופציות העומדות לרשותנו", נכתב בהודעה שפרסם דה-סנטיס בשעות הצהריים של יום שני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE