הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתום מאבק של שנים במדינות דרום אמריקה: אמזון זכתה בדומיין מבוקש
החברה ביקשה להשתמש בדומיין "amazon.", ועוררה את התנגדותן של המדינות הסמוכות לנהר העצום. כעת היא קיבלה אישור להשתמש בו, למורת רוחן

ענקית הקניות ברשת אמזון יכולה לחגוג, לאחר שהיא קיבלה אישור להשתמש בסיומת "amazon" עבור הדומיין שלה. זאת, לאחר שנים ארוכות שבה המתינה חברת הענק לסיום המאבק בינה לבין איגוד של מדינות דרום אמריקה על הסיומת המבוקשת. החודש קיבל הגוף שאחראי על רישום הדומיינים כי ענקית הרשת יכולה לעשות שימוש בסיומת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זכתה בתיק, אבל הכעיסה את מדינות דרום אמריקה. אמזון (צילום: Shutterstock)

בשנת 2012 הגישה החברה בקשה לשימוש בסיומת המבוקשת, ובשתי גרסאות בינלאומיות של הסיומת הזאת. ברזיל, יחד עם כמה מדינות שכנות הודיעו לאמזון על התנגדותן לרעיון. "בגלל הדמיון הסמנטי ליערות האמזונס - דמיון שלא ניתן להתעלם ממנו - אסור שהדומיין הזה יהיה בשימוש בלעדי של חברה אחת", אמר משרד החוץ הברזילאי.

הגוף האחראי על רישום השמות הודיע כי הוא מצא איזונים לדאגות של כל המעורבים ועיכב את אישור הדומיין במטרה ששני הצדדים יגיעו לפשרה מוסכמת. "הצדדים לא הצליחו להגיע לפיתרון מוסכם על כולם. לאור זאת, אנחנו ממשיכים לצעד הבא", נמסר.

לאחר ההחלטה יהיה זמן לקבלת הערות מהציבור. עם זאת, משרד החוץ הברזילאי ציין כי קיים חשש שההחלטה לא התחשבה מספיק באינטרסים של ממשלות דרום אמריקה וכי היא פוגעת בריבוניות של אותן מדינות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE