הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס אישרה חוק המתיר לבעלי נשק ארוך לשאת אותו אחרי אסונות טבע
תומכי החוק טוענים כי בעלי הבתים חוששים להשאיר את הנשקים בבית בימים של מעשי שוד וביזה רבים. המתנגדים רואים בו את האסון הבא "לא פותר בעיות, רק יוצר בעיות חדשות"

הסנאט של טקסס אישר אתמול הצעת חוק המתירה לבעלי רישיון לנשק לשאת אותו באופן גלוי או נסתר שבעה ימים לאחר אסונות טבע. הצעת החוק עברה ברוב דחוק של 16 תומכים לעומת 15 מתנגדים. על פי הצעת החוק, בעלי רישיון לא יזדקקו לאישור נוסף כדי לשאת כלי נשק ארוכים בימים שאחרי אסונות הטבע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התומכים בחוק טוענים שהוא יאפשר לתושבים להגן על רכושם ממעשי ביזה (צילום: Shutterstock)

שלושה רפובליקנים הצביעו נגד הצעת החוק, ובהם הסנאטורית ג'ואן הופמן מיוסטון. הסנאטורית תהתה לגבי ההשפעה של הצעת החוק 1177 על פעולות השיטור לאחר סופות קשות.

"זו מדיניות ציבורית ממש ממש גרועה ונראה שלא חשבו עליה מספיק", אמרה הופמן, "היא לא פותרת בעיות, אלא יוצרת בעיות". לדבריה, הצעת החוק שאושרה שונה בסעיפים רבים לעומת הצעת החוק עליה דנו חברי הסנאט.

בעלי רישיונות הנשק ביקשו את ההקלה הזאת בחוקי הנשק לאחר שהוריקן הארווי פגע באזור בשנת 2017. ה-NRA תמך בהצעת החוק החדשה, אל מול התנגדותם של ארגונים שונים שתומכים בהקשחת חוקי הנשק. ה-NRA טען כי הצעת החוק תאפשר לתושבי טקסס להגן על רכושם מפני מעשי שוד וביזה לאחר הוריקנים או אסונות טבע אחרים.

כעת, הצעת החוק זקוקה לאישור הקונגרס ולאחר מכן תונח על שולחנו של המושל הרפובליקן גרג אבוט לחתימה ולאשרור סופי. החוק צפוי להיכנס לתוקפו בספטמבר השנה.

מגיש הצעת החוק, חבר הסנאט הרפובליקאי דייד פלאן, אמר מוקדם יותר כי הוא לא "רוצה שמישהו יחשוב שהוא חייב להשאיר את הנשקים שלו בבית הלא מאובטח במשך שבוע או יותר, ואנחנו כולנו יודעים איך מעשי הביזה מתרחשים בסערות. שכונות שלמות נשדדות, ואחד הדברים שהגנבים מחפשים זה כלי נשק".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE