הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: העירייה רוצה פחות אסירים בבתי הכלא
העירייה שינתה את ההנחיות של קבלת עבריינים צעירים לתוכנית שתשאיר אותם מחוץ לכלא. כעת, גם עבריינים אלימים יוכלו להתקבל לתוכנית ולחזור לרחוב

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו מקווה לשלש את מספר הצעירים שמשוחררים מבתי הכלא העירוניים בלי ערבות, אפילו אם ביצעו פשעים חמורים כמו שוד מזוין, תקיפה ופריצה. כך דיווח אתמול (שני) הניו יורק פוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוצה פחות עבריינים בכלא. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו (צילום: Shutterstock)

הנחיות חדשות של משרד ראש העירייה בנוגע למשפט פלילי יגדיר באופן משמעותי את מספר המבוגרים שזכאים ליהנות מתוכנית שחרור מפוקח ללא ערבות שהפעיל דה בלאזיו. כך עולה מתזכיר שנשלח החודש לשופטים בכירים בעיר.

שינוי המדיניות, שתיכנס לתוקפה ביום שבת הקרוב, יאפשר לנאשמים בגילאי 16 עד 19 להצטרף לתכנית, שכיום מוגבלת עד לגיל 17 פרט לברוקלין. התכנית נועדה בעיקר לנוער בסיכון גבוה שהואשם בעבירות קלות ולא אלימות, אך תורחב גם לעבירות שוד, תקיפה ופריצה מדרגה ראשונה ושניה. הנאשמים בעבירות אלה לרוב עשו שימוש בנשקים מסוכנים או שגרמו לפציעה פיזית.

"על פי כמות השחרורים בערבות של בני הגילאים האלה והעבירות הלאה, השינויים האלה צפוים יותר מלשלש את מספר הנאשמים הזכאים להצטרף לתוכנית", כתבה מרים פופר, מנהלת האגף ליוזמות העוסקות בגיוון במשרד ראש העירייה.

השינויים גם יעלו את הרף שממנו והלאה יתויגו הנאשמים ייחשבו ככאלה בסיכון גבוה להיעצר שוב. מספר ה"נקודות" שצריך נאשם לצבור כדי להיחשב כזה יוכפל מלפחות חמש נקודות לתשע נקודות לפחות.

 

גם עבריינים אלימים יוכלו לחזור לרחוב (צילום: Shutterstock)

בנוסף, העיר בחרה לבטל את הצורך של נאשמים להוכיח את "הקשרים הקהילתיים" שלהם לפני שהם מנסים להתקבל לתוכנית. "אפילו בשביל מספר הפעמים המועט שלא ניתן להוכיח קשרים כאלה, נעודד שופטים לאשר השתתפות של נאשמים בתכנית ושיטילו סנקציות רק במידה והנאשם לא הופיע מול בית המשפט או בשל סיבות טובות אחרות", ציינה פופר.

התזכיר של פופר, שנשלח ב-13 לחודש, לא מפרט כמה נאשמים פליליים צפויים להשתחרר כתוצאה מההנחיות החדשות, אך מציין כי הם יאפשו "מספר גדול משמעותית של נאשמים מתאימים לתוכנית".

צעירים שמשתתפים בתוכנית "נמצאים תחת לו"ז פיקוח הדוק בחודש הראשון", וחייבים לעבור ייעוץ פסיכולוגי המוכר כטיפול קוגנטיבי התנהגותי. כך על פי דבריה של פופר.

הרחבת התוכנית היא למעשה רק נדבך אחד בתוכניתו של דה בלאזיו לסגור את בית הכלא באי רייקרז - תוכנית שהוא מפמפם בין השאר גם במסגרת קמפיין הנשיאות שלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE