הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שווה להיות נהג משאית: המשכורות עולות, והנהגים יכולים רק לחייך
שוק העבודה גורם לעליית משכורות בסקטורים רבים, ובשנה הבאה העלייה צפויה להתרחב לסקטורים רבים אחרים. בינתיים, יש נהגי משאיות שמשתכרים אלפי דולרים בשבוע

ממוצע המשכורות של העובדים בארצות הברית נמצא בעלייה, והוא עשוי להגיע לרמה של חמישה אחוזים בשנה עבור העובד הממוצע. כך עולה מנתונים של מומחי עבודה, שטוענים כי מדובר בקפיצה גדולה בניסיון להתנער מהקיפאון במשכורות בעשור האחרון. זאת, הודות לכלכלה המשגשגת לביקוש והיצע בשוק העבודה. מספר העבודות שנפתחו לאחרונה עבר את מספר המובטלים ב-1.3 מיליון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תלוש המשכורת צפוי להיות מעודד יותר (צילום: Shutterstock)

כך לדוגמא, המחסור בנהגי משאית - שניתן היה לצפות אותו בזכות העלייה במספר ההזמנות ממפעלים - גורם לאחר החברות לשלם לנהגים שלהם לא פחות מ-3,100 דולר בשבוע. "אתה צריך להיות עם שנתיים ניסיון לפחות, ולהיות מוסמך לנהוג בכל 48 המדינות בגוש המרכזי של ארצות הברית", כך אמר בכיר בחברת MB Global Logistics. "קשה למצוא נהגים". חברת ZipRecruiter מציינת כי השכר השעתי לנהגי המשאיות נע כיום בין 10 ל-40 דולרים.

אך הדרך להרוויח סכום יפה לא עוברת רק במשאית. "מתישהו בשנה הבאה, שוק העבודה יהיה הדוק יותר באופן כללי, ולא כמו היום שרק כמה סקטורים הדוקים מאוד", אמר רוברט פריק, כלכלן ב-Navy Federal Credit Union. הוא הוסיף כי "אלה שנמצאים בסקטור הבריאות, הבניה, ההנדסה, הכספים ובתעשיית המזון יראו את המשכורות שלהם עולים עוד ועוד".

המשכורת השעתית בסקטור הפרטי עלתה ב-3.2 אחוזים בשנה האחרונה. לדברי פריק, בעוד שגורמים עולמיים שונים כגון מיקור חוץ עלול לפגוע בעליית המשכורות, ייתכן שבשנה הבאה נזכה לראות עליה כללית במשכורות בגובה של עד 5.5 אחוזים.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE