הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נטפליקס "צולה" את אנה פרנק, הצופים הגיבו בזעם
למרות העובדה שיוצר התוכנית הוא קומיקאי יהודי, ועל אף שלל "כוכבי העבר" כגון לינוקלן ומרטין לותר קינג, צופים רבים ברחבי העולם כועסים על ענקית הסטרימינג שהפיקה את התוכנית. ארגון הולנדי התומך ביהודים וישראל: "אנשים כנראה שוכחים שישנם ניצולי שואה בחיים"; יוצר הסדרה: "תמיד אומרים 'לעולם לא עוד' אבל רצח עם ממשיך להתרחש"

השבוע עלתה לנטפליקס תוכנית חדשה בשם "Historical Roasts" בו הקומיקאי היהודי ג'ף רוס "צולה" דמויות מוכרות. בין שלל חיקויים, ביניהם אברהם לינוקלן, מרטין לותר קינג ופרדי מרקורי, חיקוי אחד זוכה לביקורת ציבורית קשה - זה של אנה פרנק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל: פיינסטיין כאנה פרנק, מנחה התוכנית ג'ף רוס, והקומיקאי גילברט גודפריד כאדולף היטלר (צילום: נטפליקס)

 

רוס, שמוכר לרבים בתור ה-"Roastmaster General" מתוכניות ה"רוסט" של הערוץ קומדי סנטרל, עלה על הבמה בתחילת הפרק והסביר שהחליט "לצלות" את פרנק כי "יורד על אנשים שהוא אוהב". הוא גם ככל הנראה הבין שהמערכון יהיה בעייתי, אחרת לא היה מוסיף כי "תמיד אומרים 'לעולם לא עוד' אבל רצח עם מתרחש ברחבי העולם". מיד לאחר מכן קורא רוס ל"אנה פרנק" (הקומיקאית רייצ'ל פיינסטיין) לעלות על הבמה כדי לשמוע ירידות ועלבונות מדמויות היסטוריות נוספות, ביניהן הנשיא פרנקלין ד. רוזוולט ואדולף היטלר, אותו גילם הקומיקאי גילברט גודפריד.

התוכנית עלתה רק שלשום, וכבר עתה זוכה לביקורות קשות מאוד בשל מה שהוגדר כ"זלזול בזכר נרצחי השואה". רבים קראו להחרים את רשת הסטרימינג הבינלאומית ולבטל את המינוי: "הבדיחה הזו שעשו על אנה פרנק מעוררת חלחלה ופשוט מגעילה", כתב גולש הולנדי. אדם בשם לוקה, שהזדהה כהולנדי-פולני, כינה את התוכנית כ"אחד הדברים הכי מביכים וחסרי טעם שראיתי. תודה לנטפליקס שהפכתם את הדמות החשובה הזו לסאטירה מגעילה", הוא כתב תוך ממקום ציני.

 

"הפכתם את הדמות החשובה הזו לסאטירה מגעילה": תגובות זועמות לרשת. (צילום: נטפליקס)

 

ארגון CIDI ("המרכז למידע ותיעוד ישראל") בהולנד, אשר פועל למען שמירת התודעה לזוועות השואה, כינה את התוכנית כ"חסרת טעם": "אנשים כנראה שוכחים שישנם ניצולי שואה בחיים, כמו כן שהטראומה של השואה עלולה להמשיך מדור לדור". ענקית הסטרימינג הגיבה בהודעה קצרה בה הסבירה שדיונים ממשוכים נערכו בנוגע לשידור הפרק: "היו שיחות ארוכות וקשות, אבל אנחנו בדרך כלל נצודד עם חופש היצירה של כותבי ויוצרי התוכן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE