הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמת הסחר: הפנטגון מחפש דרכים לעקוף את שליטת סין בשוק המינרלים הנדירים
סין מייצאת לארה"ב כשמונים אחוזים ממינרלים שמשמשים לתעשיות שונות, ובהן גם לייזרים ולווינים. משרד ההגנה מבקש תקציב נוסף כדי להגביר את קצב ההפקה המקומי

משרד ההגנה מחפש מימון נוסף כדי להגביר את קצב ההפקה המקומי של מינרליים נדירים במטרה לצמצם את ההסתמכות על סין. כך הודיע אתמול (רביעי) הפנטגון, כשברקע החשש הגובר ממעמדה של בייג'ינג כספקית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלחמת הסחר האמריקנית-סינית עשויה להשפיע על משרד הביטחון (צילום: Shutterstock)

הבקשה של הפנטגון הופיעה בדוח שנשלח לבית הלבן והועבר גם לקונגרס. כך אמר דובר הפנטגון, לוטננט-קולונל מייק אנדרוז מחיל האוויר. המינרלים המדוברים הם קבוצה של 17 אלמנטים כימיים נדירים שמשמשים לשוק המסחרי - החל מייצור אייפונים ועד מכוניות חשמליות - וגם לשוק הצבאי לצורך ייצור דלק מטוסים, לווינים ולייזרים.

המתיחות הגואה בין ארצות הברית לסין עוררה חששות כי בייג'ינג עשויה לנצל את המעמד שלה כספקית דומיננטית של המינרלים הנדירים כנקודת לחץ במלחמת הסחר בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם. בין השנים 2004 ו-2017, סין סיפקה כ-80 אחוזים מייבוא המינרלים הנדירים לארצות הברית, ומעט מאוד ספקים יכולים להתחרות בסין על המוצרים האלה, משום שהיא מחזיקה ב-37 אחוזים מהמשאבים.

 

מעוניין להפסיק לסמוך על סין. הפנטגון (צילום: Shutterstock)

"המשרד ממשיך לעבוד באופן צמוד עם הנשיא, הקונגרס והתעשייה האמריקנית כדי לשפר את מעמדה התחרותי של ארצות הברית בשוק המינרלים הנדירים", אמר אנדרוז. הוא לא מסר פרטים נוספים, אך ציין כי הדוח נקשר לתכנית פדרלית שנועדה להגביר את יכולות ההפקה המקומיות על ידי תמריצים כלכליים.

בעוד שסין לא אמרה מפורשות כי בכוונתה להגביל את מכירת המינרלים הנדירים לארצות הברית, התקשורת הסינית רמזה כי מדובר בצעד שיקרה בעתיד. בטור פרשנות שפורסם ב-People’s Daily הסיני נכתב כי "ארצות הברית לא ממעיטה ביכולת של סין לתקוף בחזרה" בזכות ההסתמכות האמריקנית על המינרלים הסיניים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE