הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מודעה מעוררה סערה: "דרישות התפקיד - מעל 8 שנות ניסיון וצבע עור לבן"
גולשים רבים שראו את המודעה לא האמינו שמדובר בדבר אמיתי, אך חברת ההשמה מווירג'יניה פרסמה התנצלות החודש והודיעה שפיטרה את מי שפרסם את המודעה. "לא משקף את ערכי השוויון שאנו דוגלים בו", כתבה החברה. גולשים רבים זעמו: "מי כתב את זה? כנראה חברה שרוצה שיתבעו אותה"

חברת השמה לתעשיית ההייטק בווירג'יניה נאלצה לפרסם הודעת התנצלות לאחר שאנשיה העלו מודעה בה נכתב כי הם "מעדיפים מועמד לבן" לתפקיד מסוים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפוסט הפוגעני (צילום: טוויטר / Shutterstock)

 

גולשת בטוויטר פרסמה צילום מסך מתוך מודעת החברה, Cynet Systems, וכתבה: "ברצינות, מה זה? איזה מין חברה רושמת שהיא מעדיפה אנשים לבנים?".

הזעם התפשט בקרב גולשי הרשת החברתית במהרה. "נראה לי שזה סוג החברות שלא מגיע לה לקוחות או עובדים", כתבה גולשת אחת. "מי כותב את זה? כנראה חברה שרוצה שיתבעו אותה", כתב גולש אחר.

סעיף מספר 7 בחוק זכויות האזרח (1964) קובע כי "אפלייה על רקע גזע, צבע עור, דת, מין או לאום הינה עבירה על החוק", כך שיתכן מאוד שהחברה תיתבע.

 

המודעה המלאה (צילום: טוויטר)

 

בתחילת החודש התנצלה החברה, שבסיסה בווירג'יניה אך היא פועלת בכל ארה"ב: "אנו מתנצלים על הכעס והתסכול שנוצר בעקבות הפוסט הפוגעני, שאינו משקף את ערכי השוויון שאנו דוגלים בהם. מי שאחראי לפוסט פוטר מתפקידו, ואנחנו נלמד וניישם לקחים מהמקרה", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE