הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם כל ילד בארה"ב שאינו מחוסן היה מקבל חיסון היום, התפרצות המחלה הייתה נגמרת תוך שבועיים"
למרות העובדה שעברו רק חמישה חודשים בשנה, מספר החולים במחלה שבר את השיא של 1992. הורים מסוימים ממשיכים להתעקש שלא לחסן את ילדיהם, רופאים מדגישים כי אין קשר בין החיסון לבין אוטיזם. אי-קבלת החיסון היא הדבר המסוכן ביותר", מסביר ד"ר רוברט רדפילד, מנהל ה-CDC

מספר החולים במחלת החצבת בארצות הברית הגיע לשיעור הגבוה ביותר מזה 27 שנים, וכעת גובר החשש כי ארה"ב תאבד את המעמד שלה כמדינה בה החצבת חוסלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ילד מקבל זריקת חיסון לחצבת, בשבוע שעבר באוהיו (צילום: AP)

 

על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention, או CDC), מתחילת השנה נודע על 971 מקרים של חולים בחצבת. למרות שעברו רק חמישה חודשים מתחילת השנה, הנתון גבוה מזה שנמדד ב-1992, אז 963 בני אדם חלו במחלה.

רוב המקרים של חולים במחלה דווחו באזור של מחוז רוקלנד (אזור ספרינג וואלי, אורנג'ברג ומונטבלו) והעיר ניו יורק, ועל פי ה-CDC מדובר במגמה מדאיגה שהחלה לפני כשמונה חודשים. כאמור, כעת גובר החשש שהמדינה כבר לא תוכל להיחשב לכזו שבה המחלה חוסלה לחלוטין, ובייחוד אם המגמה תימשך בשבעת החודשים שנותרו לשנה.

 

400 עד 500 איש מתו מדי שנה עד שפותח חיסון ה-MMR (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, ארה"ב הכריזה על עצמה כמדינה מסוג זה בשנת 2000 לאחר שקבעה כי התפשטות המחלה נעצרה. "זה כמו להזיז את השעון אחורה מבחינה רפואית", מסביר ד"ר וויליאם שפנר, מומחה למחלות מדבקות במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט שבטנסי. עם זאת, שפנר הסביר שעדיין ניתן לעצור את התפרצות המחלה: "אם כל ילד בארה"ב שאינו מחוסן היה מקבל חיסון היום, ב-31 במאי, התפרצות המחלה הייתה נגמרת עד ה-15 ביוני", הוא אמר.

ולמרות הקלות שבה ניתן לפתור את הבעיה, רבים לא מצפים שזה יקרה בקרוב, בעיקר בשל התעקשותם של המתנגדים לחיסונים. למען הסר ספק, חשוב לציין שחיסון MMR - שמספק הגנה מפני חצבת, חזרת ואדמת ופותח כבר בשנת 1963 - הוכח כבטוח מבחינה רפואית. כל הטענות לפיהם יש קשר בין החיסון לבין אוטיזם הופרכו לחלוטין.

"הדרך הטובה ביותר לעצור את התפשטות המחלה היא לדאוג לחסן את כל הילדים והמבוגרים שאינם קיבלו את ה-MMR. אני רוצה להדגיש בפני ההורים שחיסונים הם דבר בטוח והם אינם מובילים לאוטיזם. מאידך, אי-קבלת החיסון היא הדבר המסוכן ביותר", מסביר ד"ר רוברט רדפילד, מנהל ה-CDC.

 

"אם כל ילד בארה"ב שאינו מחוסן היה מקבל חיסון היום, ב-31 במאי, התפרצות המחלה הייתה נגמרת עד ה-15 ביוני": ד"ר וויליאם שפנר (צילום: יוטיוב)

 

ה-CDC ממליץ על כך שכל מי שמעל גיל שנה יקבל שני חיסונים של MMR, אך תינוקות מתחת לגיל שנה צריכים לקבל רק חיסון אחד לפני היציאה מגבולות ארה"ב. עוד הסבירו ב-CDC כי בטרם פותח החיסון, בין 3 ל-4 מיליון אמריקאים חלו במחלה מדי שנה, והיא גרמה למותם של 400 עד 500 איש מדי שנה.

"המחלה 'תמצא' אותך אם לא קיבלת את החיסון ונחשפת אליה. יש למחלה יכולת מדהימה לעבור מבן אדם אחד לאחר, ובגלל זה החיסון הוא הדבר החשוב ביותר", מסביר ד"ר שפנר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE