הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטית יהודיה תובעת: NYU נותנת יד לפריחת האנטישמיות במוסד
לאדלה כוכב נמאס. היא הזהירה את הנהלת האוניברסיטה הניו יורקית שמתבשל דם רע בין תומכי ישראל לפרו-פלסטינים בקמפוס. לא הקשיבו לה ופרצו מהומות אלימות. כשהארגון האחראי לאלימות קיבל פרס - זה היה יותר מדי

ארגון פרו-פלסטיני באוניברסיטת NYU, שמנהיגתה האשימה את צ'לסי קלינטון באחריות להתקפות הרצחניות על המסגדים בניו זילנד, מואשם ב"יצירת אווירה עוינת" עבור הסטודנטים היהודים במוסד. כך על פי תלונה רשמית שהוגשה בשבוע שחלף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"SJP גרמה לסטודנטים יהודים ולכאלה התומכים בישראל לחוש לא רצויים ולא בטוחים" אדלה כוכב (צילום: ג'יי.סי. רייס, ניו יורק פוסט)

 

בית הספר איפשר ל"אנטישמיות קיצונית" להתפשט בקמפוס בגריניץ' וילג'. כך טוענת תלמידת שנה ד' במוסד היוקרתי, אדלה כוכב בת ה-22, בתלונה שהוגשה בשבוע שעבר למשרד זכויות האזרח של משרד החינוך הפדרלי.

המקור למתיחות נשוא התלונה היא ארגון אנטי-ישראלי, "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (Students for Justice in Palestine, או SJP בקיצור) בהנהגת צעירה בשם לין דוויק, שהתפרסמה באופן ויראלי (אם גם לא מחמיא במיוחד) בחודש שעבר לאחר שהתנפלה על צ'לסי קלינטון באזכרה שנערכה בניו יורק לקורבנות הטבח בניו זילנד. דוויק האשימה את קלינטון בעידוד איסלאמופוביה משום שהעזה למתוח ביקורת על הציוצים בעלי הניחוח האנטישמי של חברת בית הנבחרים אילהאן עומאר. "49 אנשים מתו בגלל הרטוריקה שלך", התיזה דוויק לעבר קלינטון.

 

העזה לומר (בצדק) שאילהאן עומאר חצתה את הגבול מביקורת על ישראל לשימוש בסטריאוטיפ אנטישמי - ופתאום היא אשמה שנאצי רצח מוסלמים בניו זילנד. צ'לסי קלינטון (צילום: קרן קלינטון)

 

אולם SJP היא "המנצחת על החיכוך בקמפוס" בין הסטודנטים היהודים ב-NYU לבין הפעילים האנטי-ישראלים. "SJP גרמה לסטודנטים יהודים ולכאלה התומכים בישראל לחוש לא רצויים ולא בטוחים" אומרת כוכב בתלונתה, המציינת הפגנת נגד אלימה של SJP נגד כנס ישראלי בוושינגטון סקוור פארק באביב שאבד. שני פעילי הארגון נעצרו, אחד באשמת תקיפה.

כוכב סיפרה לניו יורק פוסט כי היא הזהירה את הנהלת האוניברסיטה בנוגע למתחים הגוברים עוד לפני ההפגנה באביב, והיא טוענת בתלונתה כי השאננות של ההנהלה מהווה הפרה של חוק זכויות האזרח הפדרלי, האוסר על אפליה בתוכניות ובמוסדות המקבלים תקציב פדרלי.

"אני מקווה שהאוניברסיטה תתחיל לקחת ברצינות סטודנטים שבאים אליהם עם חששות", אמרה כוכב ל"פוסט". "אני מקווה שהם ישנו את הכללים של מה זה אומר להיות מועדון ב-NYU, ושהם יחייבו אותם לעמוד בתקן הזה. אם אתה תוקף או מאיים שוב ושוב על ארגון אחר, לא מגיע לך להיות ארגון בקמפוס הזה".

 

פתאום לא היתה לה תגובה. לין דוויק, מנהיגת Students for Justice in Palestine (צילום: YouTube)

 

כוכב הגישה את תלונתה לאחר ש-SJP היתה בין עשרות ארגוני סטודנטים שקיבלו את "פרס הנשיא" של האוניברסיטה מוקדם יותר החודש. "זו הפגנת חוצפה מדהימה מצד נשיא NYU להעניק פרס הומניטרי של המוסד לארגון אנטישמי מושבע", כתבה כוכב בתלונתה.

NYU בתגובה טענה כי האשמות לפיהן המוסד מתייחס בסובלנות לאנטישמיות "אינן נכונות או הוגנות". דובר המוסד ג'ון בקמן ציין כי למעלה מ-150 ארגוני סטודנטים קיבלו את "פרס הנשיא" והוסיף: "ל-NYU היסטוריה ארוכה של קבלה ותמיכה בקהילה היהודית שלה, וזה לא ישתנה לעולם". מ-SJP לא נמסרה תגובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE