הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יומיים לקלפי - האם הצעה EE תביא חצי מיליארד לחינוך באל.איי?
ביום שלישי יש בחירות מיוחדות בקליפורניה ובין השאר מועלית הצעה EE בלוס אנג'לס, שתטיל מס של 16 סנט על כל רגל רבועה של חלל פנימי - לטובת בתי הספר. יש מי שטוען שהנפה צריכה להתייעל לפני שהיא מבקשת עוד מהאזרחים

פעם, התמונה שנלוותה להצעות להעלות מסים למען בתי הספר היתה מגרשי משחקים סדוקים, תקרות דולפות בכיתות וקמפוסים שפעלו בתפוסה יותר ממלאה כל השנה. אולם בבית הספר התיכון STEAM לגאסי בסאות' גייט, מציגים להווארד בלום, כתב הלוס אנג'לס טיימס, דווקא את כיתת ההנדסה המצוידת באופן מרשים של המורה מריו איבארה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעבדת ההנדסה של המורה מריו איבארי, בביה"ס STEAM LEGACY בסאות' גייט. זה החריג. ברוב בתי הספר רק חולמים על ציוד כזה (צילום: קנט נישימורה, לוס אנג'לס טיימס)

 

יש לו מדפסות תלת-מימד, מכונת חיתוך בלייזר, מכונת רקמה וציוד אחר בו משתמשים תלמידיו ליצור רובוטים, מכונות שממיינות גולות ומיני-מכוניות מונעות במימן. התלמידים הללו, 90% ממשפחות מעוטות אמצעים, הם כבר סיפורי הצלחה מתהווים. אז עבור המנהלת קרלה באררה-אורטיז, השאלה היא מה עוד ניתן להשיג אם יאשרו הבוחרים את הצעה EE, חוק שיטיל מס רכוש וניתן להצביע עליו בבחירות המיוחדות שייערכו מחרתיים (שלישי).

הצעה EE תטיל מס של 16 סנט לכל רגל רבועה של חלל פנימי, לא כולל אזורי חניה. לבית של 1,500 רגל רבועות זה יוצא כ-240 דולר. המס יגייס כ-500 מיליון דולר לשנה במהלך 12 השנים בהן הוא אמור להתקיים. מדובר בתוספת משמעותית למערכת בתי הספר השנייה בגודלה בארה"ב, שמוציאה כ-13.7 מיליארד דולר בשנה. קשישים והמתקיימים על קצבאות נכון יוכלו לבקש פטור מן המס.

העניין הוא שהכיתה של איבארה היא החריג ולא הנורמה - תוצאה של הצלחה יוצאת דופן בקבלת מענקים ויצירת שיתופי פעולה עם גורמי תעשייה. לרוב התלמידים בנפת החינוך המאוחדת של לוס אנג'לס אין שום דבר שמתקרב למשאבים הללו תחת מבנה המימון הנוכחי, אולם יותר מהם ייהנו מתנאי לימוד משופרים אם הצעה EE תעבור.

 

לא ככה? (צילום: Beyond Chron)

 

התומכים מציגים את ההצלחות של איבארה ובאררה-אורטיז כהוכחה לכך שנפת החינוך צריכה תוספת תקציב, שתאפשר לתלמידים רבים יותר גישה להזדמנויות כאלה. אולם הנפה עדיין מתמודדת עם תפישה ציבורית שלילית בשל מחדלים כמו יוזמת "אייפדים לכל" שנוהלה בצורה שערורייתית ועלותה התנפחה דרמטית, וכן מסד נתוני תלמידים חדש - גם הוא יקר, גם הוא נוהל בצורה גרועה.

מבקרי המס החדש אומרים שמוקדם מדי לבטוח בנפת החינוך המאוחדת של ל.א. עם תזרים מזומנים רציני, והם טוענים כי תקציבים רבים יותר יעמדו לרשות התלמידים וציוד הלמידה שלהם אם הנפה רק תואיל לייעל את האופן בו היא מתנהלת. למפקח הכללי של הנפה, אוסטין ביוטנר, יש תשובה. הוא מבין את התסכול אבל שואל בפשטות: "מה כן?" התשובה - בקלפי מחרתיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE