הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחלקת החקירות של ICE ביצעה מעצר גדול ב-ואלי לוס אנג'לס
שמונה אנשים נעצרו, וחשוד תשיעי הבטיח באמצעות עורך דינו להסגיר עצמו מחר. באמצעות דרכונים מזויפים חשודים הנאשמים שפתחו חשבונות בנק, העבירו ביניהם "כספים" נטולי כיסוי ומשכו אותם בטרם התגלתה התרמית

הרשויות הפדרליות עצרו היום שמונה אנשים ששמם ננקב בכתב אישום פדרלי. הנאשמים חשודים בביצוע הונאת צ'קים תוך שימוש במאות דרכונים ארמניים שפרטיהם שונו, על מנת לפתוח חשבונות בנק ולגנוב קרוב למיליון וחצי דולר מבנק אוף אמריקה ומבנק וולס פארגו. חשוד תשיעי מבוקש כרגע על ידי הרשויות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעורבות ICE וזרוע החקירות שלה - בשל מעורבות הדרכונים הזרים (צילום: NPR)

 

החקירה, בהובלת זרוע החקירות של ICE, "הומלנד סקיוריטי אינבסטיגיישנס", העלתה כי החשודים השיגו לכאורה דרכונים ארמניים אמיתיים שהונפקו לאנשים אחרים, החליפו את התמונות באלה של החשודים עצמם, והשתמשו בדרכונים המזויפים כדי להשיג מסמכי זיהוי אחרים כדי לפתוח חשבונות בבנקים הנפגעים.

כתב האישום בן 36 הסעיפים טוען כי הנאשמים השתמשו בחשבונות הבנק, שנפתחו בשמות הדרכונים הגנובים שתמונתם שונתה, כדי להוציא צ'קים חסרי כיסוי לחשבונות בנק אחרים, שגם הם נפתחו בהונאה דומה. על פי החשד, הנאשמים ניצלו את כללי הבנקים המאפשרים להם להעביר כסף מחשבון אחד לשני, ומיד למשוך אותו בכספומטים בבתי קזינו בלאס וגאס ובמקומות אחרים לפני שהצ'קים חזרו.

כתב האישום קובע כי הנאשמים השתמשו לכאורה ב-331 דרכונים ארמניים ששונתה תמונתם כדי לגנוב, או לנסות לגנוב, $1,556,336 מבנק אוף אמריקה. בפועל הצליחו הנוכלים לכאורה לשים את ידם על סכום של כ-1.12 מיליון דולר. שלושה מן הנאשמים ניצבים גם בפני סעיפים הנוגעים לאותה תרמית נגד בנק וולס פארגו, שעלתה לבנק כ-370 אלף דולרים.

 

נעקצו ב-370 אלף דולר (צילום: ABC)

 

שמונת העצורים הבוקר הם:
- ארה מלחסיאן, בן 48 מווינטקה
- סמבאט ק'צומיאן, בת 38 מנורת' הוליווד
- סבטה קצ'ומיאן, בת 45 מווינטקה, אחותה של סמבאט ורעייתו של מלחסיאן
- הרוטיון פטרוסיאנטס, בן 30 מואן נייס
- ארתור הרוטיוניאן, בן 34 מאנסינו
- חצ'אטור צ'ובוניאן, בן 38 מ-ואן נייס
- ג'יבאן האחנזאריאן, בן 49 ו-מאן נייס
- ולסיום ארמאן גריגוריאן, בן 37 מנורת' הוליווד.

הנאשם התשיעי בתיק, ארטאק אוחויאן בן ה-29 מבורבנק, הסכים דרך פרקליטו להסגי את עצמו לרשויות הפדרליות מחר. שמונת העצורים צפויים להיות מובאים לדיון מעצר היום בבית המשפט של הנפה הפדרלית בדאונטאון לוס אנג'לס. כתב האישום מייחס לכל התשעה קשירת קשר לביצוע הונאת בנקים, אישום הנושא בחובו עונש מירבי של 30 שנות מאסר. בנוסף כל אחד מן הנאשמים ניצב בפני אישום של הונאת בנק ושל גניבת זהות בנסיבות מחמירות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE