הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כנס המפתחים של אפל: חברה נפרדה מה-iTunes
בניגוד לשנים האחרונות, החברה לא הציגה רמזים בנוגע למכשירי האייפון החדשים שלה. לעומת זאת, מחשב חדש דווקא כן הוצג; בדומה למה שסברו רבים, היא תבטל בהדרגה את חנות האפליקציות ותשיק במקומה שלוש חנויות חדשות

כנס המפתחים העולמי של אפל נפתח מוקדם יותר היום בעיר סן חוזה, ועל פי המסתמן החברה עושה מאמצים להגיע למצב שבו מכשיר הדגל שלה, האייפון, כבר לא יהיה גולת הכותרת של כל השקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנכ"ל החברה, טים קוק (צילום: AP)

 

טים קוק, מנכ"ל החברה, צפוי לחשוף עדכוני למערכת ההפעלה של מכשירי אפל, כמו גם על צורת חשיבה חדשה בכל הנוגע לחנות האפליקציה הפופולארית והמוכרת - iTUNES .

השינוי המדובר יבוא לידי ביטוי בהצגת הדור החדש של מוצרים ותוכנות: שעוני אפל החדשים יהיו עצמאים יותר ופחות יזקקו למכשירי האייפון, ובמקביל לכך גם מכשירי האייפדים יהפכו לעצמאים יותר והמשתמש בהם פחות יהיה תלוי במחשב נייד או נייח. מעבר לכך, החברה מקווה לרשום גידול משמעותי בתחום של מציאות רבודה (AR) וניהול רפואי-אישי.

מדובר בכנס של פיתוח, וככזה הוא מטבע הדברים עוסק יותר בתוכנה מאשר בחומרה, אך אפל נוהגת "לטפטף" מידע בנוגע למכשירים החדשים במהלך הכנס. בניגוד לשנים הקודמות, אפל לא תחשוף שעון או אייפון חדש במהלך הכנס, ובמקום זאת היא תמתין להשקה הרשמית בסתיו הקרוב. לעומת זאת, החברה דווקא כן הציגה את מחשב ה-Mac Pro החדש במהלך הכנס.

 

טים קוק, מנכ"ל החברה, מציג את ה-Mac Pro החדש. מוקדם יותר היום בסן חוזה. (צילום: Getty Images)

 

כאשר אפל השיקה את השעון החכם בשנת 2015, נדמה היה שמדובר במכשיר השני בחשיבותו אחרי האייפון. אך נתוני המכירות לא התקרבו לאלה של האייפון, והשעון עדיין זקוק לטלפון על מנת להשלימו. לפני שנתיים החברה הוסיפה חיבור סלולרי לשעון, ועל פי הדיווחים היא תעשה קפיצה משמעותית נוספת לעבר עצמאות המכשיר במהלך עדכון התוכנה הבא. יתכן כי תתווסף חנות אפליקציות (App Store) ישירות אל המכשיר, דבר שכמובן יסלול את הדרך לקראת השקתם של פיצ'רים ואפליקציות חדשים.

בשנים האחרונות, אפל אף מנסה לצייר את מכשירי האייפד כתחליף ראוי למחשבים הניידים, אך המהלך זכה להצלחה זעומה בלבד. בזמן שמכשירי האייפד אומנם זוכים לשבחים מבחינת החומרה, רבים טוענים שהתוכנה מעכבת את המעבר מהניידים לטאבלטים. במהלך הכנס אמורים ראשי אפל להציג פיצ'רים חדשים שיוכנסו למערכת ההפעלה החדשה, למשל הכנסת האפשרות להפעיל מספר אפליקציות במקביל.

אפל אף צפויה להשיק מספר כלים לטובת מפתחי האפליקציות במטרה לאחד את כלל המערכות, בין אם מדובר במחשב נייח או נייד, אייפון או טאבלט ואפילו שעונים. הציפייה של החברה היא גרסה אחידה של אפליקציות אשר ניתן יהיה להפעיל אותן על כלל מכשירי החברה. "מדובר בשינוי מהותי שעשוי לקחת מספר שנים, אבל זהו המאמץ הגדול ביותר של החברה לעבר איחוד האפליקציות מאז נוסדה. כעת יוכלו המפתחים לרכז את מאמץ שלהם בפיתוח של אפליקציה אחת ואחידה, במקום לנסות ולבנות את הכל פעמיים", הסביר סטיבן טרוטן-סמית', מפתח הנוכח הכנס.

 

סטיב ג'ובס מציג את חנות האייטונס, שעתידה להיסגר בקרוב (צילום: Getty Images)

 

השינוי המשמעותי - במשך קרוב לשני עשורים, iTunes הייתה התוכנה שבאמצעותה המשתמשים במכשירי אפל האזינו למוזיקה, צפו בסרטים וטלוויזיה, האזינו לפודקאסטים ולמעשה ניהלו את המדיה שעל גבי המכשיר. השנה אפל סוף סוף עושה קפיצה לדבר הבא, והיא תשיק שלוש אפליקציות ייעודיות: אחת למוסיקה, אחת לטלוויזיה וסדרות והשלישית לפודקאסטים. החלפה זו תואמת את האסטרטגיה של האייפונים והאייפדים, ולמעשה לקוחות החברה יוכלו לנהל את כל המדיה שנמצא במכשיר בצורה מיטבית.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE