הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשות התקשורת הפדרלית רוצה להעניק לחברות אפשרויות רחבות לטיפול בשיחות המטרידות
הסוכנות תצביע היום על תקנות שיאפשרו לחברות התקשורת להרחיב את ארסנל הכלים במלחמה נגד מה שהפך להיות מכת מדינה. עם זאת, לא בטוח שזה יעלים את התופעה

דרכים חדשות להילחם בשיחות הרובוטיות בדרך אלינו, אבל אל תצפו שהשיחות המעצבנות האלה ייפסקו. הפוליטיקאים רוצים לעשות יותר כדי לאכוף את החוקים נגד השיחות האלה, ודורשים שגם מפעילות רשתות הטלפונים יפעלו יותר כדי לצמצם את המטרד. עם זאת, גם אם חברות התקשורת יפעילו מסננים נגד השיחות האלה, נוכלים וגורמי טלמרקטינג יצליחו ככל הנראה לעקוף אותם בקרב הלא נגמר על הטלפונים של כולנו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השיחות משפיעות גם על מוסדות, ולא רק על אזרחים פרטיים (צילום: Shutterstock)

"הכל עובד כשורה, אנחנו מסמנים את השיחות האלה כתרמיות, אבל הנוכלים מוצאים שיטות חדשות", אמר גרנט קסל, סגן נשיא של תחום ההנדסה בחברת T-Mobile. "אנחנו צריכים להשתנות, וזה קורה כל הזמן".

למרות זאת, עדיין יש תקווה שהמאמצים החדשים של ה-FCC (רשות התקשורת הפדרלית) ושל התעשייה ישאו פרי ויסייעו לנו להתחמק מאותן שיחות מציקות, אפילו אם הם לא יעלמו כליל. בהצבעה שמתוכננת להיום (חמישי) ינסה ה-FCC לקבוע כי חברות התקשורת יוכלו לחסוף הרבה יותר שיחות לא רצויות מבלי לשאול קודם את הצרכנים.

תרמיות טלפוניות עלו לקורבנות במיליוני דולרים, והם מקשים על מוסדות שלמים, ולא רק על האזרחים הפשוטים. בית חולים בפלורידה, למשל, קיבל לא פחות מ-6,600 שיחות מזויפות במהלך 90 ימים שנראו כאילו הם הגיעו מתוך בית החולים - דבר שגרם לאובדן של 65 שעות עבודה של אנשי הצוות, שיכלו לנצל את הזמן הזה כדי לטפל בחולים.

ההצקה אינה מסתכמת בנוכלים שמתחזים לרשות המסים או לביטוח הלאומי. אפליקציית חסימת השיחות YouMail מעריכה כי קרוב לשליש מהשיחות האוטומטיות מגיעות מגובי חובות ומחברות שמשווקות ביטוח או טיולי שייט. התופעה התרחבה מאוד בגלל שתוכנות זולות הופכות את השיחות ההמוניות לקלות מאוד. לנוכלים לא אכפת אם הוספתם את המספר שלכם לרשימה הממשלתית בדרישה שלא לקבל שיחות כאלה.

 

משרדי ה-FCC בוושינגטון (צילום: Shutterstock)

למרות זאת, האכיפה נגד המטרד הלא-חוקי הזה מוגבל מאוד. סוכנויות פדרליות קנסו נוכלים כאלה במאות מיליוני דולרים, אך קשה מאוד לגבות את הכספים. רבים מהמתקשרים חיים מעבר לים, וזה קשה מאוד להשליך את הנוכלים לכלא. כתוצאה מכך, שיחות רובוטיות מנוכלים ומחברות לגיטימיות עלו ל-5 מיליאד שיחות בחודש בארצות הברית - כ-14 שיחות לאדם.

רק לשם השוואה, בנובמבר 2017 מספר השיחות החודשי עמד על כמעט חצי - 2.7 מיליארד שיחות לחודש. אז התירו הסוכנויות הממשלתיות לחברות התקשורת לחסום שיחות כאלה, שברור שמגיעים מנוכלים, גם אם הקידומת שלהם היא 911.

חברות התקשורת מטמיעים מערכות שנועדו לזהות את השיחות המזויפות ואת המספרים הרלוונטיים, והוציאו אפליקציות לחסימת שיחות כאלה. עם זאת, הם לא עשו הרבה מעבר לזה, מתוך חשש משפטי שהם יחסמו בטעות שיחות שאמורות להגיע ליעדן.

היום צפוי ה-FCC לאשר תקנות שירחיבו את שירותי חסימת השיחות. עם זאת, חברות התקשורת לא יהיו חייבות להפוך את חסימת השיחות לברירת מחדל, והם עשויות לגבות על כך תשלום - כמו שהן גובות על שיחה מזוהה ועל תוספות אחרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE