הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זרקור על ההיבט הכלכלי: אנשי עסקים מובילים הוזמנו לוועידת השלום בבחריין
נציגים פלסטינים ככל הנראה ייעדרו מהמקום, אך הממשל בראשות הנשיא טראמפ החליט להזמין לאירוע בכירים בתעשיות שונות הפועלות במזרח התיכון. בין המוזמנים: מנכ"ל שתרם מאות אלפים לקמפיין הנשיאותי, ודינה פאוול אשר שימשה כיועצת לנשיא לפני כשנתיים

הבית הלבן הזמין כמה מבני בריתו של הנשיא דונלד טראמפ מהעולם העסקי אל הפסגה שעתידה להיערך בבחריין בהמשך החודש. כזכור, מפגש זה אמור להוות נקודת פתיחה לתוכנית השלום במזה"ת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ ושני יועציו הבכירים לענייני "עסקת המאה", קושנר ושר האוצר מנושין (צילום: Getty Images)

 

כבר חודשים ארוכים שהממשל בראשות טראמפ טוען שניתן לבצע את "עסקת המאה", וזאת למרות חששות שהועלו מצד מזכיר המדינה פומפאו מוקדם יותר השבוע. מי שאמון על ההסכם הוא חתנו של טראמפ והיועץ הבכיר, ג'ארד קושנר. על פי הדיווחים, הוועידה בבחריין תתמקד בהיבט הכלכלי של עסקת המאה.

נציגים פלסטינים מסרבים להגיע לוועידה, ויתכן שהזמנתם של אנשי עסקים נובעת מהרצון להציג הישג כלשהו במהלך המפגש. רוב המוזמנים מהעולם העסקי מחזיקים בעסקים הפועלים במזרח התיכון (או לחילופין, כאלה שנשנעים על כלכלת המזרח התיכון). למשל, טום באראק, מנכ"ל של חברת הנדל"ן Colony Capital, שאישר את הגעתו למפגש שייערך בעיר מנאמה.

 

מתחילים לחשוף את תוכנית השלום של טראמפ

 

"טום נרגש להשתתף באירוע מאורגן כזה, ששם לו למטרה לקדם את השלום במזרח התיכון. במשך כל חייו הוא תומך ברעיון ששגשוג כלכלי משמש כאבן יסוד של תקווה לאזור כולו, בייחוד בקרב האוכלוסייה הצעירה ובקרב מובטלים", מסר אוון בליקסילבר, דוברו האישי של באראק.

 

הנשיא טראמפ נפגש עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה (צילום: רויטרס)

 

גורמים בבית הלבן מסרו שישנם אנשי עסקים בכירים נוספים שהוזמנו, ביניהם סטיב שוורצמן (מנכ"ל חברת Blackstone), לארי פינק (מנכ"ל חברת BlackRock) ודינה פאוולה מגולדמן זקס - שבמקרה שימשה בתור יועצת לנשיא טראמפ, ובהמשך כיהנה כסגנית היועץ לביטחון לאומי.

שוורצמן, שתרם לקמפיין "טראמפ 2020" 344 אלף דולר, צפוי להגיע, אך שוורצמן ככל הנראה לא יוכל להיות נוכח בשל התחייבות קודמת. לגבי פאוול אין עדכונים נוספים בשלב זה. "רשימת נוכחים מלאה תינתן בסמוך לאירוע עצמו", נמסר מהממשל האמריקאי.

שלוש החברות הללו, בלקסטון, בלקרוק וגולדמן זקס, מחזיקות כולן בקשרים חזקים למזרח התיכון, לרבות משרדים בדובאי, ריאד ותל אביב.

 

היועץ הנשיאותי, ג'ארד קושנר, במפגש עם שיא הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, שלשום (צילום: Shutterstock)

 

מספר בכירים בממשל מנסים לקדם את תהליך השלום מאז הימים הראשונים של כהונת הנשיא, ביניהם קושנר ושר האוצר מנושין, שאמר מוקדם יותר החודש שהוא "מצפה בקוצר רוח לנהל שיח רציני וחיוני בנוגע לחזון שיציע לפלסטינים אפשרויות חדשות שיסייעו להגשים את הפוטנציאל המלא שלהם. וועידה זו תפגיש בין מנהיגים מרחבי מזרח התיכון ותעודד צמיחה כלכלית בכל המדינות".

על פי הדיווחים, גם אנשי עסקים פלסטינים הוזמנו לאירוע, אך רבים מהם השיבו בשלילה. בשבוע שעבר אמר אבו מאזן ש"עסקת המאה של טראמפ תמצא את דרכה לגיהנום, בדומה למפגש בבחריין שהאמריקאים יערכו ויציגו את אשליותיהם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE