הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחים מזהירים: הטלת מכסי מגן על מוצרים ממקסיקו תביא לפגיעה קשה בכלכלת ארה"ב
כ-400 אלף משרות עלולות להיעלם אם מכסי מגן בסך 5% יוטלו על כלל המוצרים ממקסיקו, כך מזהיר כלכלן בכיר בטקסס. "סחר חופשי הוא דבר חיוני, ויש מאות שנים של ניסיון כהוכחה לכך", הוא הסביר. מוקדם יותר היום פורסם דו"ח המשרות של חודש מאי ובו נתונים מדאיגים

הרצון של הממשל בראשות הנשיא טראמפ להמשיך במלחמת הסחר העולמית עלול להביא עמו השלכות מרחיקות לכת בעבור העובד האמריקאי הממוצע, בייחוד במדינות גבול כגון טקסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעבר הגבול בדרום ארה"ב (צילום: רויטרס)

 

חברת Perryman Group מטקסס, שמתמחה בניתוחים כלכליים, פרסמה מחקר שבו נטען שהחלת מכסי מגן בגובה 5% על כלל המוצרים שמגיעים ממקסיקו עלולה להביא לאיבוד של 400 אלף משרות בארצות הברית. כזכור, ביום שני הקרוב ייכנסו לתוקף מכסי המגן שעליהם הכריז הנשיא טראמפ.

עוד נטען במחקר ש-117 אלף מתוך 400 אלף המשרות שייעלמו יהיו בטקסס, שהיא השוק הגדול ביותר למוצרים המיוצאים ממקסיקו. הממצאים של המחקר מדגישים את ההימור הכלכלי שלקח הנשיא כאשר החליט להטיל את מכסי המגן הנוספים. חשוב לזכור שמקסיקו הפכה לשותפת המסחר הגדולה ביותר של ארצות הברית לאחר שארה"ב וסין החלו להטיל מכסי מגן הדדיים.

"החלת מכסי מגן על כלל המוצרים מהשותפה הגדולה ביותר שלנו למסחר תעלה לנו ביוקר ותגרום לפגיעה קשה בכלכלת המדינה כולה. ההשלכות של המהלך יורגשו לאורך זמן רב", הזהיר ריי פרימן, מנכ"ל חברת Perryman Group ובעל דוקטורט בכלכלה.

הפגיעה הקשה ביותר תורגש בתעשייה הקמעונאית, שהיא רחבה מאוד ומתייחסת למוצרים כמו בגדים, רהיטים וחלקי חילוף למכוניות. רק בתעשייה זו צפויות להיעלם כ-137 אלף משרות. בנוסף, כ-50 אלף משרות נוספות עלולות להיעלם מתעשיית הייצור. "סחר חופשי הוא דבר חיוני. התיאוריה הבסיסית ביותר בכלכלה ומאות שנים של ניסיון הוכיחו זאת", סיכם פרימן.

 

אכזבה גדולה בדו"ח המשרות של חודש מאי (צילום: Shutterstock)

 

מוקדם יותר היום (שישי), הח ששות הללו קיבלו תוקף נוסף כאשר דו"ח המשרות הרשמי של משרד העבודה חשף כי 75 אלף משרות בלבד נוספו למשק במהלך חודש מאי. בנוסף, הנתוני של החודשים האחרונים שונמכו: בחודש מרץ נוספו 153 אלף משרות (קודם לכן דווח על 189 אלף) ובחודש אפריל הנתון עמד על 224 אלף (הדו"ח הקודם הצביע על 263 אלף משרות בחודש זה).

כדוגמה לצורה המשונה בה המסחר בבורסות מתנהל, המדדים החשובים רשמו עלייה בעקבות פספוס התחזית בדו"ח המשרות, וזאת על רקע ההערכה שיו"ר הבנק הפדרלי ייאלץ להפחית בריבית על מנת להתמודד עם ההאטה בכלכלה. 

הבשורה הטובה ביותר שיצאה מדו"ח המשרות היא אחוז האבטלה, שנותר על שיעורו הנמוך מזה 50 שנים (3.6% בלבד).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE