הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רצה לפוצץ את טיימס סקוור": אסון גדול נמנע בניו יורק
אתר התיירות הפופולארי בתפוח הגדול הפך למטרה של החשוד, תושב העיר ואזרח אמריקאי. גורמים המעורים בפרטי החקירה כינו את התוכנית של החשוד כ"שאפתנית". ככל הנראה הוא לא יואשם בטרור, אלא בניסיון להשיג כלי נשק באופן בלתי חוקי

רשויות החוק עצרו גבר תושב ניו יורק לאחר שהוא איים לזרוק רימון רסס אל תוך טיימס סקוור הומה האדם. כבר היום (שישי) הוא יובא בפני שופט במדינה, כך מסרו שני גורמים המעורים בפרטי החקירה לסוכנות הידיעות AP.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נוכחות מוגברת של משטרת ניו יורק בטיימס סקוור, הבוקר לאחר מעצר החשוד (צילום: רויטרס)

 

אותם גורמים כינו את האמירות המאיימות של החשוד כ"שאפתניות", אך בו בזמן הם הדגישו כי באף שלב לא נשקפה סכנה לציבור. החקירה בעניינו של החשוד, שזוהה כאשיקוול אלאם מקווינס, החלה בעקבות האיומים. המעצר בוצע אמש לאחר שהחשוד ניסה לרכוש כלי נשק.

במשטרת ניו יורק ובבולשת הפדרלית (FBI) טרם הגיבו לפרשה באופן רשמי, אך הגורמים סיפרו ל-AP שהחשוד לא יועמד לדין בגין אשמות של טרור, אלא ככל הנראה הפרות של החזקת כלי נשק.

 

אזור טיימס סקוור בניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

כיכר טיימס סקוור, שממוקמת בלב אזור ברודוואי, מתמלאה בתיירים הן בשעות היום והן בשעות הלילה - דבר שהפך את האזור כולו ליעד בעבור מתקפות טרור. כזכור, בשנת 2010 ניסה פייזל שזהאד, אזרח אמריקאי, לפוצץ מטען מאולתר במקום. הפצצה לא פעלה והאסון נמנע, ושזהאד נשלח למאסר עולם.

לפני שנתיים פוצץ מהגר מבנגלדש מטען מאולתר במעבר תת קרקעי המחבר בין תחנת הרכבת התחתית של טיימס סקוור לבין תחנת האוטובוס, אך רק הוא נפגע באורח קשה. כתוצאה מרצף האירועים, משטרת ניו יורק הגבירה את הפיקוח באזור והתקינה אמצעי מיגון בפני רכבים.

 

החשוד שנעצר, אשיקוול אלאם (צילום: פייסבוק)

 

תושבי שכונת ג'קסון הייטס, אזור עם אוכלוסייה מוסלמית גדולה, היו המומים מההאשמות כנגד אלאם. "הוא בחור מנומס ושקט. אתמול הגיעו סוכני FBI לבית המשפחה, אבל הם לא היו בבית", סיפרה שמשי ארה, שכנת המשפחה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE