הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
9 לוויתנים מתים נשטפו אל חופי סן פרנסיסקו בחודשיים האחרונים
הלוויתן שאותר במהלך החודש שעבר באושן ביץ' מת כתוצאה מפגיעה של כלי שיט גדול, ככל הנראה אונייה, בדומה לשליש מהמקרים בחודשיים האחרונים. היתר מתו כתוצאה מבעיות אחרות, לדוגמה היעדר מזון. "המים חמים יותר, וזה גורם לכך שלוויתנים רבים לא מוצאים אוכל במהלך הנדידה"

נקבת הלוויתן שגופתה נשטפה אל חופי סן פרנסיסקו במהלך החודש שעבר, נהרגה מפגיעת אונייה, כך עולה מנתיחת הגפה שבוצעה ע"י ה-Marine Mammal Center.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד מעובדי המרכז לחקר ימי בוחן את גופת הלוויתן לפני הנתיחה (צילום: AP)

 

כזכור, הלוויתן באורך כ-41 רגל נשטף אל חופי אושן ביץ'במהלך הבוקר. למחרת בוצעה נתיחה של הגופה על מנת לקבוע את סיבת המוות והתגלו שברים בגולגולת ולפחות שתי חוליות בעמוד שדרה - פציעות המעידות על פגיעה של כלי שיט גדול.

מעבר לפגיעה זו, החוקרים הימיים קבעו כי הלוויתן לא היה במצב בריאותי תקין לפני שנפגע מכלי השיט, וזאת מכיוון ששכבת השומן הייתה דקה בהרבה מלוויתנים בגודל זה.

מדובר בגופת לוויתן התשיעית שנשטפת אל חופי סן פרנסיסקו בחודשיים האחרונים. על פי ה-Marine Mammal Center, שלושה לוויתנים מתוך התשעה נפגעו מכלי שיט, ארבעה נפטרו כתוצאה מבעיות תזונה וסיבת המוות לא נקבע בעבור השאר.

עוד נמסר מהמרכז כי חלק מהלוויתנים מתו במהלך מסע הנדידה ממקסיקו לאלסקה. "המים יותר חמים ממה שהיו בעבר, וזה גורם לכך שלוויתנים רבים לא מצליחים למצוא מזון באוקיינוס", אמרו במרכז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE