הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היסטוריה בצבא האמריקאי: אישה מונתה למפקדת אוגדת חי"ר
לורה ייגר, שהחלה את דרכה כטייסת מסוקים ושירתה גם בעיראק, תעמוד בראש האוגדה ה-40 של המשמר הלאומי של קליפורניה. "כאישה, מצאתי שהצבא מעניק הזדמנויות והטבות שאין בשום מקום אחר", אמרה בראיון עם קידומה לדרגת בריגדיר ג'נרל

לראשונה בתולדות הצבא האמריקאי, אישה תעמוד בראש אוגדת חי"ר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מודל לחיקוי משמעותי". ייגר עם אביה, מייג'ור ג'נרל רוברט ברנדט, בתמונה מ-2013 (צילום: משרד ההגנה, דרך חדשות ABC)

 

לורה ייגר, קצינה בדרגת בריגדיר ג'נרל המקבילה לתת-אלוף, תעשה היסטוריה בסוף החודש כשתמונה למפקדת אוגדת החי"ר הראשונה אי פעם. ב-29 ביוני היא תכנס לתפקיד מפקדת אוגדת החי"ר ה-40 של המשמר הלאומי של קליפורניה, בטקס שיתקיים בלוס אלאמיטוס.

ייגר החלה את שירותה ב-1986 עם סיום לימודיה במרכז ההכשרה הצבאי של אוניברסיטת קליפורניה בלונג ביץ'. לאחר מכן עברה הכשרה כטייסת מסוקים צבאיים והחלה לשרת כטייסת מסוקי בלק הוק לפינוי רופאי אווירי. אף שהיא עזבה את השירות הפעיל לאחר מספר שנים עם לידת בנה, היא המשיכה את הקריירה שלה במשמר הלאומי של קליפורניה וב-2011 נשלחה לעיראק כסגנית מפקד יחידת לוחמה אווירית.

העולם הצבאי לא זר למשפחתה של ייגר, שאביה, רוברט ברנדט, היה גם הוא טייס מסוקים ששירת בשני סבבים שונים בלחמת וייטנאם. הוא פרש משירות ב-1999 בדרגת מייג'ור ג'נרל, המקבילה לאלוף, לאחר ארבעה עשורים.

 

"עמיתיי, פקודיי ומפקדיי שהיו בעיקר גברים תמיד תמכו בי". לורה ייגר (צילום: משרד ההגנה, דרך חדשות ABC)

ייגר סיפרה בראיון ב-2016 כי "אבא שלי היה מודל לחיקוי משמעותי עבורי, גם הורה וגם כקצין, והרווחתי לאין שיעור מהליווי שלו. תמיד היו לו ציפיות גבוהות ממני אבל נהניתי מעצמאות לבחור את הנתיב המקצועי שלי".

באותה שנה ייגר קודמה לדרגת בריגדיר ג'נרל והייתה אז לאישה הרביעית בלבד בתולדות המשמר הלאומי של קליפורניה בדרגת פיקוד בכירה. לדבריה, "כאישה, מצאתי שהצבא מעניק הזדמנויות והטבות שאין בשום מקום אחר. ברור שנשים הן מיעוט בצבא, אולם בכל משימה שהייתה לי, עמיתיי, פקודיי ומפקדיי שהיו בעיקר גברים תמיד תמכו בי, התייחסו אליי בכבוד וייעצו לי. במקביל, קיבלתי השראה מהנשים החזקות בצורה בלתי רגילה ששירתי עמן ועבורן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE