הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן ניסה למנוע פרסום דו"ח על נזקי שינויי האקלים
מחקר שהוביל מדען מסוכנות המודיעין והמחקר של מחלקת ההגנה הזהיר מנזקים "שעלולים להיות קטסטרופליים". הבית הלבן מנע את העברתו לקונגרס בטענה שעמדותיו "לא עולות בקנה אחד עם עמדת הממשל". הנשיא טראמפ ידוע כמכחש לשינויי האקלים ולאחריות האנושות להם למרות ראיות חד משמעיות בנושא

גורמים רשמיים בבית הלבן ניסו למנוע מסוכנות מודיעין במחלקת המדינה להגיש דו"ח על שינויי האקלים לועדת המודיעין של הקונגרס. הדו"ח מזהיר כי שינויי האקלים שנגרמו מפעילות אנושית "עלולים להיות קטסטרופליים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כן, האקלים משתנה. כן, אנחנו אחראים לכך. קרחון נמס באנטארקטיקה (צילום: Shutterstock)

 

סוכנות המודיעין והמחקר של מחלקת המדינה הכינה דו"ח בהובלת ד"ר רוד שונובר שנועד להצגה בפני ועדת המודיעין, מסגרת שימוע שעניינו ההשלכות כל שינויי האקלים על הבטחון הלאומי. השימוע התקיים ביום רביעי האחרון ולקראתו ניסו שורה של גורמים בבית הלבן להתערב בתכניו. על פי דיווח של הוושינגטון פוסט, אנשים ממחלקת החקיקה של הבית הלבן, משרד הניהול והתקציב והמועצה לבטחון לאומי העלו התנגדויות לחלקים של הדו"ח.

הדו"ח מציג בפירוט מחריד את התוצאות של מה הממשל יידרש להתמודד עמו עקב עלייה בפליטות גזי החממה ברחבי העולם. בין היתר, הוא מזהיר כי "בהיעדר גורמים או מעשים בקנה מידה נרחב, אנחנו רואים מעט מאוד תרחישים אפשריים שבמסגרתם נזק משמעותי – שעלול להיות קטסטרופלי – לא ייגרם כתוצאה מהאפקטים המצטברים של שינויי האקלים".

המתנגדים לדו"ח, ששואבים השראה מ "רוח המפקד" דונלד טראמפ שחוזר ומביע פקפוק בשינויי האקלים ובאחריות האנושות להם למרות הוכחות מדעיות חד משמעיות, תקפו את המקורות המדעיים שלו. כותביו נשענו על עבודה ומחקר שנערכו על ידי מספר סוכנויות פדרליות, בהן סוכנות החלל נאס"א ומינהל האוקיינוסים והאטמוספרה הלאומי.

 

קונצנזוס מדעי גורף על הקשר בין פליטות המזהמים וההתחממות הגלובלית (צילום: Shutterstock)

הפוסט מצטט מספר גורמי ממשל בכירים שסיפרו כי אנשים מטעם טראמפ ניסו להסיר כמה עמודים מהדו"ח, בטענה שתיאורי שינויי האקלים שמופיעים בהם אינם עולים בקנה אחד עם עמדת הממשל. ביניהם נמצא וויליאם האפר, יועץ בכיר במועצה לבטחון לאומי שניסה "לשווק" את יתרונות הפחמן הדו-חמצני – מגזי החממה הנפוצים ביותר – וניסה לייסד כוח משימה פדרלי שיאתגר את הקונצנזוס המדעי סביב אחריות האדם להתחממות הגלובלית.

לטענת מקורבים לנושא, אחת התגובות שנכתבה על הדו"ח של שונובר טענה כי "זו אינה עדות אובייקטיבית כלל. היא כוללת המון תעמולת אזהרה אקלימית שאינה מדע. אני נבוך שהדבר הזה נשלח בשם הרשות המבצעת של הממשל הפדרלי", זאת על אף שהדו"ח של שונובר מציג טענות והערכות שמקובלות על כל הקהילה המדעית הרצינית, ולמרות שממש בימים אלה מדינות שלמות בארצות הברית סובלות מהצפות שמקורן בגשמים כבדים ובלתי שגרתיים - תוצאה של שינויי האקלים שהממשל מתעקש להכחיש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE