הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שגריר ארה"ב בישראל: "לא שוללים סיפוח השטחים על ידי ישראל"
דיוויד פרידמן אמר בראיון לניו יורק טיימס כי וושינגטון אמנם לא יודעת עד כמה ישראל מתכננת לספח את השטחים - אך ייתכן שהיא תקבל תמיכה לצעד השנוי במחלוקת

שגריר ארצות הברית לישראל לא שולל סיפוח ישראלי של שטחי יהודה ושומרון - עליהם מקווים הפלסטינים להקים מדינה. הוא אמר את הדברים בראיון לניו יורק טיימס שפורסם אתמול (שבת).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התנחלות צופה אל רמאללה, שמצפון לירושלים (צילום: Shutterstock)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הודיע לפני הבחירות הקודמות שנערכו באפריל כי הוא מתכוון לספח את השטחים, צעד שעשוי להוביל לגינוי בינלאומי ולפגיעה במאמצי השלום.

על פי הניו יורק טיימס, השגריר דיוויד פרידמן סירב להגיד כיצד וושינגטון תגיב לצעד כזה, אך ציין כי "אין לנו דעה עד שנבין במה מדובר, תחת אלו תנאים, מדוע זה הגיוני, מדוע זה טוב לישראל, מדוע זה טוב לאזור, ומדוע זה לא יגרום ליותר בעיות מאשר יפתור בעיות".

"כל אלה הם דברים שנרצה לדעת, ואני לא רוצה לשפוט מוקדם מדי", אמר פרידמן.

הבית הלבן פועל כדי לקדם הצעה לשלום בין ישראל לבין הפלסטינים, הצעה שזכתה לכינוי "עסקת המאה" על ידי הנשיא דונלד טרמאפ, אך עדיין לא נחשפו פרטיה.

 

הודיע כי בכוונתו לספח את השטחים. בנימין נתניהו (צילום: Shutterstock)

פרידמן הוסיף כי בהתאם לכמה תנאים, "לישראל יש את הזכות להשיב לידיה חלק, אם לא את כל, הגדה המערבית".

עדיין לא ברור לאילו חלקים בשטחים מתכוון פרידמן, והאם הסיפוח יהיה חלק מהסכם שלום שיכלול חילופי שטחים או צעד חד צדדי.

בינתיים, התכנית של טראמפ צפויה להיחשף במהלך ועידה כלכלית בבחריין שתערך החודש. עם זאת, הבחירות הנוספות שמתקיימות בישראל בספטמבר צפויות לעכב את התכנית.

בתגובה לראיון עם פרידמן, אמר ראש המשלחת הפלסטינית למשא ומתן, סאיב עריקאת כי "החזון שלהם של סיפוח השטחים הכבושים הוא פשע מלחמה תחת החוק הבינלאומי". עריקאת כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו.

 

מסרב מראש למאמצי השלום האמריקניים. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: Shutterstock)

ההנהגה הפלסטינית סירבה מראש לעסקת המאה של טראמפ, מאז שוושינגטון הכירה בירושלים כבירת ישראל. הפלסטינים דורשים שמזרח ירושלים תוכר כעיר הבירה העתידית שלהם.

בחודש מרץ, טראמפ הכיר בריבונות הישראלית על הגולן, אותו כבשה ישראל במקביל לכיבוש ירושלים בשנת 1967.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE