הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שריפת סקיי" שאיימה לרגע על סיקס פלאגס במג'יק מאונטיין: 20% שליטה
אתר השעשועים הגדול פונה ממבליו לאחר שדליקת בר שפרצה בהרי סנטה קלריטה. דובר משרד הכבאים המקומי: הפינוי נערך ביוזמת החברה, לא בהוראתנו. כ-100 לוחמי אש נאבקים בשריפה, שגדלה פי יותר מעשרה בפחות משעתיים

פארק השעשועים "סיקס פלאגס" במג'יק מאונטיין החל להיות מפונה היום בצהריים מיושביו לאחר שדליקת בר שפרצה בהרי סנטה קלריטה והחלה להתקרב במידה מאיימת למקום. הנהלת המקום הורתה על הפינוי ללא צו ממחלקת הכבאות, ולמעשה כשעה לאחר מכן (סביב 13:30 שעון מקומי) הורו הרשויות למי שעוד נותר באתר השעשועים הענק להישאר במקום, משום שדרכי היציאה מן האזור חסומות. בסופו של דבר, סביב כשעה לאחר שהוכרז על איסור העזיבה הורשו מי שעדיין נשארו במקום לעזוב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באתר לא חיכו להוראת לוחמי האש, ופינו את המקום בעצמם. ח"ח (צילום: אלכס רודריגז, טוויטר)

 

הדליקה, שזכתה בינתיים לשם "שריפת סקיי", כילתה נכון לשעה 3:20 אחר הצהריים כ-50 אייקרים, וכ-20% ממנה נמצאים תחת שליטה, לדברי מלאני פלורס, אחראית שילוח במחלקת הכבאות של מחוז לוס אנג'לס. השריפה פרצה סמוך לצהרי היום, וכחצי שעה לאחר מכן מסרה פלורס, כי השריפה נמצאת בגודל שניים עד שלושה אייקרים. "מג'יק מאונטיין מתפנה כרגע, אבל הם עושים את זה מיוזמתם. לא הורינו להם לעשות זאת", אמרה פלורס. שעה וחצי לאחר מכן, בשעה שתיים שעון מקומי, השריפה כבר התפשטה לכדי 40 אייקרים. 

מן התמונות שהועלו לרשתות החברתיות ניתן לראות שלמנהלי האתר היתה סיבה טובה להורות על פינוי, ולו בגלל נזקי העשן האפשריים. השריפה פרצה כאמור סמוך לשעה 12:00 אחר הצהריים ובערה לאורך הכביש הישן, סמוך לחניון האתר של מג'יק מאונטיין. כמאה לוחמי אש נמצאים במקום ומונעים מן השריפה להתפשט. טרם דווח על איום למבנים או אנשים. 

 

השריפה צמחה מ"שניים-שלושה אייקרים" לארבעים תוך פחות משעתיים (צילום: עיריית סנטה קלריטה)

 

היציאה למג'יק מאונטיין וממנה על הכביש המהיר מס' 5 לכיוון דרום היתה צפויה להישאר סגור עד בערך שלוש אחר הצהריים, לדברי סיירת הכבישים המהירים של המדינה, אולם כאמור הדרך נפתחה כחצי שעה מוקדם מכך. הרשויות הגיעו לחניון 3 באתר בעקבות דיווחים על מספר אנשים שנפגעו משאיפת עשן. כמו כן נאלצו צוותי החירום במקום להתמודד עם מפעילי מזל"טים שהעלו את רחפניהם מעל לדליקה בתקווה להשיג תמונות דרמטיות, ובכך הפריעו לכוחות הפועלים בשטח. 

הטמרפרטורה באזור נמדדה בין 93-96 פרנהייט (כ-35-37 מעלות צלזיוס), עם רוחות צפון-מזרחיות במהירות 10-15 מייל לשעה, שמשביהן מגיעים בשיא למהירות 25 מייל בשעה. שריפת השיחים הזו היא רק אחת מכמה שדווחו בדרום קליפורניה בבוקר יום ראשון. החזאים הזהירו מפני תנאי שריפה מוגברים בשל מזג האוויר החם והיבש. וזוהי רק תחילת הקיץ.

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE