הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרישה מיוטיוב: הסירו סרטונים עם קטינים מעמודת המומלצית
ליוטיוב יש בעיה כבר שנים עם פעילות של סוטים בתגובות לסרטונים בהם מופיעים ילדים. אולם כעת מתברר שהאלגוריתם של החברה בעצמו מזין את הפדופילים בתוכן המועדף עליהם - ולמחוקקים מתחיל להימאס

שלושה חברים בסנאט האמריקאי קוראים ליוטיוב לנקוט בפעולה ישירה יותר להגן על ילדים מפני טורפים מיניים בפלטפורמה - זאת בעקבות תחקיר של הניו יורק טיימס, שהעלה ממצאים מחרידים בנוגע לאופן בו האלגוריתם של החברה מזין את התנהגותם של פדופילים באתר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דוגמא מני רבות לתגובות מחליאות: "הייתי רוצה להיות האבא החורג שלך ולמשש אותך היטב כל לילה. ממממם". למטה: פרסומת של מותג יוקרה (צילום: לונדון טיימס)

 

הסנאטורים ג'וש האולי (רפובליקני ממיזורי), ריצ'ארד בלומנטל (דמוקרטי מקונטיקט) ומארשה בלאקברן (רפובליקנית מטנסי) נקטו שלושתם בצעדי תגובה לבעיות אבטחת הילדים של ענקית הווידאו המקוות, הנשלטת בידי חברת האם של גוגל.

האולי הכריז אתמול (שבת) שיציג הצעת חוק שתאסור על פלטפורמות לשיתוף וידאו כגון יוטיוב להמליץ על סרטונים בהם מופיעים קטנים. מערכת ההמלצות של האתר נמצאת תחת ביקורת מיוחדת בעקבות תחקיר ה"טיימס", שהראה כי אם משתמש מתחיל את השימוש בצפייה (לא רק בפעם הראשונה. בכל "סשן" שימוש) בסרטון בעל תוכן אירוטי, האלגוריתם ימליץ לו על סרטונים המכילים נשים, נערות וילדות בגיל יורד והולך. תחקיר הטיימס הראה כי פדופילים יוצרים "קולאז'ים" מתמונות בסרטונים תמימים כדי ליצור סרטונים שנועדו לריגוש מיני מצפייה בקטינות, לעתים ילדות בגיל הרך.

"כל ההורים באמריקה צריכים להיות מזועזעים מכך שיוטיוב דוחפת סרטונים של הילדים שלהם לפדופילים", אמר האולי. "מה שמקומם באותה מידה הוא שיוטיוב מסרבת לנקוט בצעדים היעילים ביותר לתיקון הבעיה", הוסיף הסנאטור.

על פי הצעת החוק של האולי, אותו תוכן יופיע בתגובה למחרוזות חיפוש, אולם ייאסר על הפלטפורמות להציג את הסרטונים הללו בעמודת המומלצים. ישנם בהצעת החוק מספר יוצאים מן הכלל - כך לדוגמא הכללת קליפים מתוכניות ריאליטי כמו America's Got Talent במומלצים לא תביא לקנס. המטרה היא בעיקר סרטונים ביתיים.

 

"מרגיש שאני נוהם כשאני צופה בזה"; "גם אני, מצטער"; "אתה אנושי". אחוות אנסי ילדים בתגובות ביוטיוב (צילום: Wired UK)

 

בלומנטל ובלאקברן לא הצטרפו כחותמים להצעת החוק של האולי, אולם הם שלחו ליו"ר יוטיוב, סוזן וויציציק, בדרישה לפעולה דומה מצד החברה. "הפיכת ילדים לאובייקטים מיניים באמצעות מנוע ההמלצות של יוטיוב מייצג התפתחות של סוג חדש ומסוכן של תוכן המיועד לחמוק מעינם של אוכפי החוק. הגיעה השעה מזמן לנקוט פעולה", נאמר במכתב הדו-מפלגתי של שני הסנאטורים. "יוטיוב חייבת לפעול בתקיפות ובמהירות כדי לשים קץ לאיום המטריד הזה על ילדים ועל כלל החברה".

יוטיוב סובלת בחודשים האחרונים מיחסי ציבור שליליים במיוחד בשל ניצול של ילדים באתר בעל תפוצת המונופול. תגובות פדופיליות בסרטונים בהם מופיעים ילדים וקטינים נמשכות כבר שנים, אולם לאחרונה כאמור התברר שהפדופילים אינם צריכים כלל להתאמץ, והאלגוריתם של יוטיוב מזין אותם בעצמו בתוכן המועדף עליהם. בתגובה לחשיפה משכו עשרות מפרסמים, מענקית המזון נסטלה לענקית משחקי המחשב אפיק גיימס (מפתחת ומפיצת פורטנייט) את תקציבי הפרסום שלהם מן האתר עד שהבעיה תיפתר.

בתגובה מסרה החברה כי לאורך השנים היא ניסתה שיטות מרובות למאבק בהתנהגות מטרידה, נצלנית וטורפנית כלפי ילדים באתר. לאחרונה, נאמר בתגובת האתר, הסירה יוטיוב את האפשרות להגיב לעשרות מיליוני סרטונים בהם מופיעים ילדים, נמחקו חשבונות וערוצים, וחלק ממפעיליהם דווחו לרשויות. דוברת החברה טענה, בתגובה לשאלה מצד האתר The Verge, כי ליוטיוב רקורד מרשים של מאבק בניצול ילדים באתר. איך אומרים ברשת חדשות מסוימת? אנחנו מדווחים, אתם מחליטים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE