הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה תומכת במהגרים לא חוקיים על חשבון משלמי המיסים
המדינה רוצה להעניק למהגרים ביטוח בריאות על חשבון משלמי המיסים. ההצעה תעלה השבוע להצבעה ביחד עם תקציב המדינה שעומד על 213 מיליארד דולר

בניסיון נוסף להרחיק עצמה מהמדיניות של הנשיא דונלד טראמפ, קליפורניה צפויה להפוך למדינה הראשונה שתוציא עשרות אלפי דולרים על הטבות בריאות מלאות בשווי של עשרות אלפי דולרים עבור מהגרים לא חוקיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושבי קליפורניה עשויים לשלם הרבה על בריאות למהגרים לא חוקיים (צילום: Shutterstock)

תחת הסכם שנחתם בין המושל גאווין ניוסום לבין המחוקקים הדמוקרטים במועצת המדינה, בני 19 עד 25 שמרוויחים משכורות נמוכות וחיים באופן לא חוקי בקליפורניה יוכלו להתאים לתכנית מדיקאייד של המדינה, הידועה בשם מדי-קאל.

העסקה היא חלק מתקציב המדינה בגובה של 213 מיליארד דולר והיא צפויה להתחיל בינואר הבא. כך דיווח הסקרמנטו בי.

גורמים רשמיים במדינה מעריכים כי ההטבות יהיו זמינות לכ-90 אלף מהגרים לא חוקיים שמרוויחים משכורות נמוכות, בעלות של כמאה מיליון דולר בשנה.

"למרות שזה לא מה שניסינו להשיג, התכנית תביא לשינוי של ממש עבור הציבור, במיוחד לאלה שנמצאים בסמוך לקו העוני ולמשפחות שלא מקבלות סיוע מהסוכנויות הפדרליות", אמר אנתוני רייט, מנכ"ל ארגון Health Access.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום (צילום: Shutterstock)

למעשה, משפחות של ארבע נפשות, המרוויחות פי שישה מקו העוני - או יותר מ-150 אלף דולר בשנה - יהיו זכאיות לקבל כמאה דולר בחודש לסיוע בתשלום ביטוח הבריאות.

על מנת למצוא את התקציב לתכנית החדשה, המדינה הסכימה למסות תושבים שאין להם ביטוח בריאות. מדובר למעשה בהחייאה מחדש של הוראה שהייתה תקפה בימיו של הנשיא הקודם ברק אובמה, עד שהרפובליקנים בקונגרס הפכו אותה במהלך השינויים שערכו בשנת 2017.

הסכם התקציב עדיין צריך להיות מאושר על ידי המחוקקים בקליפורניה, והם צפויים להצביע עליו עוד השבוע. החוק במדינה דורש כי המחוקקים יאשרו את התקציב עד לליל ה-15 ביוני, או שהם יאבדו את משכורותיהם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE