הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שמעתם? חוקרים הצליחו לפתח תרופה שתאט את התפתחותה של מחלת האלצהיימר
ממצאי מחקר חדש מחזקים את דברי החוקרים שממליצים לכם לצחצח שיניים ולהשתמש בחוט דנטלי ובמקרים של דלקת חניכיים עם היסטוריה של אלצהיימר במשפחה, גם לבקר אצל רופא השיניים באופן קבוע

מחקר חדש מצא, כי שמירה על היגיינת הפה במצב טוב, והקפדה על שגרת ניקוי באמצעות צחצוח ושימוש בחוט דנטלי יכולים לסייע בהגנה מפני מחלת האלצהיימר. ממצאי המחקר הובילו את החוקרים מסקנה, כי יש קשר בין מחלת חניכיים לבין מחלת האלצהיימר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




לדברי החוקרים, ההוכחה מבוססת על דנ"א ולפיה החיידק שגורם לדלקות חניכיים יכול לנוע מחלל הפה אל המוח. החיידק מייצר חלבון שמשמיד תאי עצב במוח. מצב זה עלול להוביל לאבדן זיכרון בהמשך ובסופו של דבר להתפתחות אלצהיימר.

החוקרים גילו בעבר, כי החיידק שגורם לדלקות חניכיים יכול לנוע מהפה אל המוח, בו אנזימים מפרקים מזיקים לתאי העצב במוח. החוקרים בדקו 53 אנשים עם אלצהיימר וב-96 מהמקרים נמצא האנזים המזיק.

החוקרים מציינים, כי החיידק עצמו לא גורם לאלצהיימר, אך בנוכחותם של חיידקים אל הסיכון לפתח את המחלה עולה באופן משמעותי. מכאן שהחיידקים האלה מעורבים בהתקדמות המהירה יותר של המחלה.



לדברי החוקרים, הידע האמור מספק גישה חדשה אפשרית לתקוף את מחלת האלצהיימר. הצלחנו לפתח תרופה שחוסמת את האנזימים המזיקים שיוצר החיידק ובכך לדחות את התפתחות האלצהיימר. החוקרים צפויים לבדוק את יעילות התרופה מאוחר יותר השנה. החדשות הטובות הן, כי המחקר מראה שטיפולי שיניים ראויים יכולים להאט את התפתחות המחלה.

החוקרים ממליצים לצחצח שיניים ולהשתמש בחוט דנטלי ובמקרים של דלקת חניכיים עם היסטוריה של אלצהיימר במשפחה, מומלץ לבקר אצל רופא השיניים באופן קבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE