הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש דחה על הסף את בקשת "אל צ'אפו" להקלה בתנאי המעצר
השופט הפדרלי אומנם הסכים עם הקביעה לפיה התנהגותו של ברון הסמים היא "מצוינת", אך בו בזמן טען שהיא "תוצר ישיר של הגבלות קשות". כעת חוקאין גוזמן צפוי להישאר במתקן הנוכחי עד סוף החודש, אז יישמע אם יישלח למאסר עולם או לא

בית המשפט דחה את בקשתו של חואקין "אל צ'אפו" גוזמן להעבירו למתקן כליאה בעל תנאים טובים יותר, וזאת לאחר שהתביעה בתיק טענה כי יתכן שמדובר בניסיון לברוח מבית הכלא. כזכור, ברון הסמים נמצא בבית המעצר הפדרלי במנהטן, שם הוא ממתין לשמוע את גזר דינו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ברון הסמים "אל צ'אפו" מועבר לחזקת רשויות החוק בארה"ב (צילום: Getty Images)

 

"אל צ'אפו" הצליח פעמים לברוח מהרשויות במקסיקו בזמן שהמתין להשלמת תהליך ההסגרה לארה"ב, והשופט הפדרלי בריאן קוגאן ציין זאת כאשר דחה את הבקשה. "הנסיבות המיוחדות של תנאי כליאתו של גוזמן לא מופרזות", הוא אמר בקביעתו.

ברון הסמים ביקש באמצעות עורך דינו לקבל שעתיים של "זמן התעמלות" על גג המבנה של מתקן הכליאה "Metropolitan Correctional Center" בדרום הרובע. מדובר באותו גג שבו התבצע ניסיון בריחה כושל בשנת 1981, אך לא ברור אם אירוע זה נשקל בהחלטת השופט. קוגאן אף דחה את הטענה לפיה תנאי הכליאה של אל צ'אפו מהווים "עונש חריג ואכזרי".

"אני מסכים עם ההגנה בטענה שהתנהגותו של הנאשם במתקן הכליאה נותרה מצוינת, אך התנהגות זו היא תוצר ישיר של הגבלות קשות. הצורה החיובית בה מתנהג הנאשם היא אינה סיבה להסיר את המגבלות, אלא סיבה מצוינת להשאירן", כתב השופט.

כזכור, גוזמן בן ה-61 הורשע בחודש פברואר האחרון בהברחת עשרות טונות של קוקאין, הרואין וסמים נוספים אל גבולות ארצות הברית מתוקף תפקידו כמנהיג קרטל הסמים סינאלואה. כעת הוא ממתין לשמוע את גזר דינו ב-25 ביוני, ועל פי ההערכות הוא צפוי להישלח למאסר עולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE