הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל אנליסט אחד: מניית "ביונד מיט" צנחה ב-25%
מחיר המניות זינקו ביותר מ-500 אחוזים בתוך פחות מחודש וחצי, אך אנליסט אחד מזהיר כי כל טעות של החברה עלולה לגרום לתיקון משמעותי במחיר המניות

חברת ביונד מיט איבדה מעט מההילה שלה אתמול (שלישי), ומניותיה איבדו כרבע מערכן. זאת, בגלל אמירה אחת של אנליסט אחד מוול סטריט. המניות, שטיפסו בחודשים האחרונים עד שהגיעו לרמה של 572 אחוזים לעומת מחיר ההנפקה שלהם בבורסה בתחילת החודש שעבר, איבדו אתמול 25 אחוז מהשווי שלהן ומחירן נסגר בקצת יותר מ-126 דולר למניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הערך ירד ב-25 אחוזים. המבורגר צמחי של ביונד מיט (צילום: Shutterstock)

 

"ירידת הערך היא קריאה להערכת השווי בפועל", כתב קן גולדמן, אנליסט ב-JPMorgan, וציין כי הדרישה להמבורגרים הטבעוניים של החברה, נוסקת. הוא הוסיף כי "יחד עם הערכת השווי הגבוהה, כל בעיה קטנה בביצועים - אמיתית או לא - עלולה להוביל לתיקון משמעותי במחיר המניה".

עד לאחרונה הגיעו מניות החברה מקליפורניה למחיר של 168 דולר למניה, והציבו את שוויה של החברה ביותר משבעה מיליארד דולר. לדברי גולדמן, כדי להצדיק את המחיר הזה, המשקיעים צריכים להאמין שרווחי החברה ידיעו לחמישה מיליארד דולר לקראת 2030. בשנה שעברה הגיעו המכירות של החברה למאה מיליון דולר בלבד. "האם ייתכנו מכירות בגובה של חמישה מיליארד דולר בתוך עשר שנים? כן, אבל הסיכוי נמוך", כתב גולדמן.

בחודש שעבר פורסם כי על פי הערכת הכלכלנים, תעשיית הבשר האלטרנטיבי צועדת בדרכה של תעשיית המשקאות מבוססי הצמחים כגון חלב שקדים, ועשויה להקיע להיקף שוק של 40.5 מיליארד דולר עד שנת 2030. "אם קטגוריות הבשר האלטרנטיבי תתפתח כמו משקאות מבוססי צמחים, נתח השוק שלה יעמוד על 40.5 מיליארד דולר בארצות הברית בתוך עשור", כתבה אלקסיה האוורד במכתב למשקיעים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE