הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש קבע שבנו של ישראלי יזכה לאזרחות, משרד החוץ הגיש ערעור
חרף הקביעה של שופט פדרלי מלוס אנג'לס, משרד החוץ מבקש בחינה נוספת של סוגיית מתן האזרחות לאיתן דבש-בנקס, בנו של ישראלי. כזכור, הוא ובעלו נדרשו לענות לשאלות משפיעות ולהוכיח את קשרם לבן. ביהמ"ש טען בזמנו כי החוק נמצא בצד של דבש-בנקס והבעל האמריקאי שלו

שלושה חודשים לאחר שבית המשפט הפדרלי בקליפורניה פסק כנגד הממשל הפדרלי וקבע כי בנם התאום של זוג גאה הוא אזרח אמריקאי מלידה, לאחרונה נודע כי משרד החוץ החליט להגיש ערעור על הקביעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לא נפסיק עד שהמשפחה שלנו מקבל יחס הוגן ושווה: בני משפחת דבש-בנקס (צילום: ארגון Immigration Equality)

 

בני הזוג, אנדרו דבש-בנקס האמריקאי ואלעד דבש-בנקס הישראלי, נישאו בקנדה בשנת 2010. כעבור שש שנים הם הפכו להורים כאשר אם פונדקאית ילדה את איתן ואיידן, ושני האבות רשומים כהורי הילדים בתעודות הלידה.

חודשים ספורים לאחר הלידה, הם הגיעו לקונסוליה האמריקאית בטורונטו על מנת להגיש את הבקשה לקבלת אזרחות, אך לטענתם הם נתקלו בשאלות משפילות מצד אנשי המקום. הפקידה בקונסוליה סיפרה שיש בכוחה לדרוש מבני הזוג לבצע בדיקת דנ"א על מנת לקבוע את זהות האב הביולוגי של כל ילד. בני הזוג ידעו כי אנדרו הוא אביו של איידן ואילו אלעד הוא אביו של איתן, אך הם לא התכוונו לספר על כך ברבים והעדיפו שיתייחסו אל הילדים באופן שווה.

בשנה שעברה הם הגישו תבעו את משרד החוץ לאחר שחוו "יחס משפיל ופוגעני", כך על פי ארגון Immigration Equality, מלכ"ר שמנסה לסייע לחברי קהילת הלהט"ב בענייני הגירה. בני הזוג נאלצו למסור בדיקת דנ"א שמוכיחה את הקשר הביולוגי שלהם אל הילדים, אך רק איידן קיבל אזרחות אמריקאית.

 

בני משפחת דבש-בנקס (צילום: ארגון Immigration Equality)

 

בפברואר האחרון קבע ביהמ"ש כי משרד החוץ שגה כאשר סירב להנפיק אזרחות לאיתן דבש-בנקס, וזאת מכיוון שהחוק אינו דורש הוכחת קשר ביולוגי בין תינוק להורים אם ההורים היו נשואים בעת לידתו. לאחר הקביעה, בני הזוג מסרו: "אנו זועמים על משרד החוץ ששם לו למטרה לפגוע בנו ובקהילת הלהט"ב כולה. הקרב לא נגמר ואנחנו לא נפסיק עד שהמשפחה שלנו מקבלת יחס הוגן ושווה", כלשון ההודעה.

לא ברור על איזה חוק נשען משרד החוץ בהגשת הערעור, אך התיק צפוי לשוב לכותלי ביהמ"ש בקרוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE