הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעלי הנשק נוהרים לחנויות כדי לקנות תחמושת לפני החוק החדש
בתחילת החודש הבא תכנס לתוקף הצעה 63 שמטילה הגבלות נוספות על בעלי הנשק, וסוגרת פרצות בחוקים המתייחסים לנשק ולא לתחמושת. בעלי הנשקים מתכוננים מראש

ספקי התחמושת בקליפורניה נהנים מזינוק במכירות לקראת כניסתו לתוקף של חוק חדש שנועד להקשות על יחידים לרכוש תחמושת. הצעת חוק 63, שהפכה לאבן פינה במדיניות של המושל גאווין ניוסום, אושרה על ידי הבוחרים בשנת 2016, והיא צפויה להיכנס לתוקפה בתחילת החודש הבא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התושבים מתחילים לאגור תחמושת לפני כניסת החוק לתוקפו (צילום: Shutterstock)

"מסן ברנרדיניו, עבור בוונטורה ועד פאווי, יותר מדי אמריקנים נהרגו בשל אלימות חמושה", אמר ניוסום בשבוע שעבר, "אני תומך בהצעה 63 כי אנחנו כבר אחרי הזמן שבו צריך לנקוט בהיגיון בריא ובצעדים כגון זה כדי להרחיק את התחמושת מהידיים הלא נכונות ולהגן הקהילות שלנו".

החוק יגביל עוד יותר את רוכשי התחמושת ויכריח אותם לבצע את הקנייה פנים אל פנים ממוכרים מורשים, מאשר ברשת. כך על פי פרסום בלוס אנג'לס טיימס. התומכים בצעד הזה רואים בו את הדרך הטובה ביותר לסגור פרצות שונות בחוקים הממוקדים בעיקר בנשק ולא בתחמושת. המתנגדים לו טוענים כי הצעה 63 מענישה את האזרחים שומרי החוק באופן לא הוגן.

ההגבלות שיטיל החוק החדש מביאים את בעלי הנשקים במדינה לאסוף תחמושת. סקוט בודקין, בעל חנות תחמושת ממחוז אורנג', אמר כי בשבועות האחרונים הוא נהנה מנפח מכירות כפול מהרגיל. "הציבור מתכונן לזה", אמר בודקין, "הם קונים הרבה. הם לא אוהבים את זה, וזה רק עוד הגבלה של המדינה כדי להפוך את חייהם של בעלי הנשק לקשים יותר".

מייק היין, עוד בעל חנות נשק מהמחוז, אמר כי המכירות עלו ביותר מעשרה אחוזים בחודשים האחרונים, עם כמה לקוחות שרכשו יותר מאלף כדורים בפעם אחת. "אנשים מתחילים לאסוף תחמושת. אנחנו ממלאים את המחסנים שלנו בתחמושת", אמר, "רוב הציבור יודע על תאריך היעד של החוק, והם מפחדים וכועסים".

 

"צריך לנקוט בהיגיון בריא ובצעדים כאלה כדי להרחיק את התחמושת מהידיים הלא נכונות". גאווין ניוסום (צילום: Shutterstock)

רבים בוודאי זוכרים בכאב את האירוע הקטלני בפאווי אליו התייחס המושל. לפני כחודש וחצי, ביום האחרון של חג הפסח, נכנס ג'ון טימות'י ארנסט בן ה-19 לבית כנסת של חב"ד בעיר פאוויי שבפאתי סן דייגו ופתח באש, ממנה נהרגה לורי גילברט קיי ז"ל ונפצעו שלושה, בהם גם רב בית הכנסת ישראל גולדשטיין.

ארנסט הואשם בירי, בהצתת מסגד באסקונדידו הסמוכה, והוא ניצב בפני 109 סעיפי אישום פדרליים. ארנסט מואשם גם בהצתת מסגד דאר אל-ארקאם שבאסקונדידו הסמוכה ב-24 במרץ האחרון, זמן קצר לפני תפילת הבוקר. בכתב התביעה הפדרלי נכתב כי החשוד בהצתה הגיע למסגד ברכב מסוג דומה לזה בו הגיע לירי בבית הכנסת.

ארנסט כבר הואשם בבית המשפט של קליפורניה בסן דייגו, אולם כעת עומד בפני אישומים פדרליים מקבילים. "לא נרשה שיצודו את בני קהילתנו בבתי התפילה שלהם, שם עליהם לחוש חופשיים ובטוחים לקיים את מצוות דתם", אמר ברואר.

 

ג'ון טימות'י ארנסט (צילום: NBC)

בטרם יצא למסע הירי שלו, השאיר ארנסט מסמך רווי שנאה וגזענות, בו הצהיר כי אין בו כל חרטה מלבד על כך שלא הרג יותר יהודים. הרובה בו ביצע את הירי, M&P 15 ספורטס II של סמית' אנד ווסון, נרכש באופן חוקי מידי מוכר מורשה. לדברי התובעים, ארנסט אינו חשוד בעבירות נשק פדרליות בהקשר לרכישת הנשק, אולם לא השיבו לשאלת אחת הכתבים, ששאלה אם לחשוד היה רישיון ציד.

באשר לניסיון להצית את המסגד, אמרו השוטרים כי החשוד השאיר אחריו גרפיטי. הם סירבו למסור את תוכנו המדויק, אולם אמרו כי הוא התייחס לירי בניו זילנד, שאירע שבוע קודם לכן. גם במסמך שהשאיר אחריו ברשת השנאה 8צ'אן שיבח ארנסט את הירי בניו זילנד וציין אותו כמקור השפעה למעשהו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE