הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגוני בריאות מזהירים: עלייה במקרי "מוות מתוך יאוש" בקרב צעירים
משבר האופיואידים, בשילוב עם מספר בעיות חברתיות, הובילו לעלייה של עשרות אחוזים במקרי המוות בטרם עת בקרב בני 18 עד 34. גם אלכוהול "תורם" לנתונים המדאיגים; בדו"ח מציעים מספר פתרונות, לרבות מיסוי מוגבר של מוצרי טבק ואלכוהול

בעשור האחרון נרשמה עלייה משמעותית בקרב דור ה-Y בכמות מקרי מוות כתוצאה מן התאבדות או מצריכת מנת יתר של סמים ואלכוהול, כך עולה מדו"ח חדש שפורסם השבוע ע"י שני ארגוני בריאות מובילים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הדו"ח הוכן ע"י ארגון Trust for America's Health ו-Well Being Trust, והוא הגדיר את מקרי המוות הללו (התאבדויות, מנת יתר) כ"מוות מתוך יאוש". באופן גורף, כל קבוצות הגיל רשמו עלייה בנתון זה במהלך העשור האחרון, אך בקרב צעירים העלייה הייתה חדה עוד יותר.

הנתונים נבדקו במשך עשור, בין 2007 ל-2017, על פי המידע שפורסם ע"י המרכזים לחקר מחלות ומניעתן (CDC). כך למשל, בקבוצת הגיל 18 עד 34 נרשמה עלייה של 108% במקרי המוות הקשורים לסמים, עלייה של 69% במקרי המוות הקשורים לאלכוהול ועלייה של 35% במקרי המוות הקשורים בהתאבדות. סך הכל נרשמו 36 אלף מקרי "מוות מתוך יאוש" בקרב דור ה-Y במהלך שנת 2017.

בדומה ליתר קבוצות הגיל, גם בדור ה-Y ניתן להצביע על המשבר האופיואידים כסיבה המרכזית לעלייה הגדולה שנרשמה. אופיואידים, לרבות סוגים סינטטיים כמו פנטניל, מעורבים ברוב המקרים של צריכת מנת יתר של סמים במהלך שנת 2017.

 

השימוש בסמים בקרב דור ה-Y מוביל לעלייה בצריכת מנות יתר (צילום: Getty Images)

 

באופן כללי, הדו"ח מצביע על כך שצעירים מעורבים ביותר מקרי "מוות מתוך יאוש" מאשר מבוגרים, ויתכן שישנם מספר גורמים שמשפיעים כמעט באופן בלעדי על אנשי דור ה-Y. בין הגורמים הללו ניתן למצוא לחץ נפשי בעקבות חובות כספיים, דאגה ממשבר הדיור והיעדר של תמיכה חברתית.

הנושאים הללו עלולים לפגוע במצב הבריאות הנפשי של הצעירים. הדו"ח מצביע על כך ששיעורי המדוכאים אשר סובלים מחרדה רשם שיאים חדשים במהלך התקופה שנבחנה. כמובן שדיכאון וחרדה גם מובילים בהרבה מקרים להתאבדות.

 

מחברי הדו"ח ממליצים לייקר את האלכוהול כדי להתמודד עם הבעיה (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לציון הבעיות, הדו"ח אף מציע מספר פתרונות אפשריים למשבר. כך למשל, מחברי הדו"ח ממליצים "להקים יותר מרפאות לטיפול נפשי". מעבר לכך, הדו"ח ממליץ להעמיק את הטיפול בהתמכרות לאופיואידים ולתעדף תוכניות שיחנכו וימנעו את השימוש מלכתחילה. בנוסף, "חייבים לדאוג לכך שצעירים יוכלו לרכוש ביטוח רפואי מוזל, ולקבל ביטוח רפואי הולם בתמורה".

בפן הכלכלי, הדו"ח קורא לעלות את המסים על מוצרי טבק ואלכוהול, וזאת במטרה להביא לירידה במכירות של מוצרים אלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE