הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גוף מפקח בממשלת ארה"ב ממליץ לפטר את יועצת הנשיא, קליאן קונוויי
משרד היועץ המיוחד טוען שהיועצת המוכרת "עברה על החוק מספר פעמים" כשהתראיינה במסגרת רשמית אך תקפה פוליטיקאים דמוקרטים. הבית הלבן מיהר להגיב ואמר: "החלטה מושפעת מלחץ תקשורתי ושל ארגונים ליברליים". למרות הקריאה לפטר אותה, לא ברור אם הנשיא טראמפ יבחר לעשות זאת

משרד היועץ המיוחד (Office of Special Counsel) פרסם מוקדם יותר היום (חמישי) המצלצה לפיה קליאן קונוויי צריכה להיות מפוטרת מתפקידה כיועצת של הנשיא טראמפ, וזאת בעקבות "עבירות חוזרות" של חוק האץ' משנת 1939.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קליאן קונוויי, יועצת הנשיא, מתראיינת בפוקס ניוז בלשהי חודש מאי האחרון (צילום: Getty Images)

 

מדובר בגוף ממשלתי אשר מחזיק בכ-120 עובדים ומפקח על מספר תחומים מיוחדים, לרבות עבירות בחוק האץ'. חוק זה הינו חוק פדרלי אשר נועד להגביל את הפעילות הפוליטית של עובדים בממשל הפדרלי כדי שאלה לא ינצלו את מעמדם כדי לקדם אג'נדה פוליטית. חשוב להבהיר כי מדובר בגוף אחר מאשר זה שהנהיג רוברט מולר (היועץ המיוחד של משרד המשפטים) בחקירתו שהסתיימה לאחרונה.

מוקדם יותר היום פרסם משרד היועץ המיוחד דו"ח בו נטען ש"קונוויי זלזלה במועמדים דמוקרטים לנשיאות מתוך תפקידה הרשמי, הן במהלך ראיונות בטלוויזיה והן ברשתות החברתיות השונות. אם לא תיענש בשל העבירות שביצעה, מסר ברור יישלח לכל עובד פדרלי ולפיו לא חייבים לעמוד במגבלות של חוק האץ'. המעשים שלה מבטלים את היסוד העקרוני של הדמוקרטיה - שלטון החוק", נכתב בדו"ח.

בבית הלבן מיהרו להגיב לאשמות החמורות: "ההחלטה חסרת התקדים של משרד היועץ המיוחד כנגד קליאן קונוויי היא בעייתית ופוגעת בזכות החוקתית שלה לחופש הביטוי. רבים משני הצדדים של הקשת הפוליטית התנגדו לחוקים הלא-ברורים והלא-שוויונים של המשרד, שמשפיעים לרעה על חופש הביטוי של כלל העובדים הפדרליים", אמר סטיבן גרובס, סגן יועץ התקשורת של הבית הלבן.

 

הראיון שסיבך את קונוויי (צילום: פוקס ניוז)

 

"ההחלטה של משרד היועץ המיוחד נראית כמושפעת מלחץ תקשורתי ושל ארגונים ליברליים", המשיכו גרובס ואמר, "אולי המשרד צריך לזכור שעליו להתנהל בצורה הוגנת, ללא משוא פנים, וללא אינטרס פוליטי. אסור למשרד להשתמש בחוק האץ' כנשק".

בדו"ח צויינו שני ראיונות שהעניקה קונוויי אשר היוו, לטעם המשרד, עבירה על החוק. מדובר בראיונות שניתנו לקראת חודש נובמבר 2017, אז נערכו בחירות מיוחדות לסנאט באלבמה. בדו"ח נטען כי קונוויי "התראיינה כיועצת של הנשיא, אך היא הביעה תמיכה והתנגדות למועמדים מסוימים".

לבסוף, משרד היועץ המיוחד הסביר בצורה ברורה כיצד יש להגיב לפרשה: "כמו כל מי שמתמנה לתפקיד ע"י הנשיא, לנשיא טראמפ יש את הסמכות להעניש את הגברת קונוויי על עבירות אלה. בהתחשב בעובדה שגברת קונוויי עברה על חוק זה מספר פעמים והתעלמה ממנו לחלוטין, משרד זה ממליץ להוציא אותה משירות פדרלי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE