הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד להצתה בברוקלין: 13 פצועים בשריפה בביתו של רב
12 בני אדם, בהם תינוקת בת 6 שבועות, 2 כבאים ופרמדיק, פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בעקבות הדליקה. שני בתים נוספים ניזוקו בצורה קשה; הרשויות חושדות שתושב פיטסבורג, ששנים ארוכות מאיים לפגוע ברב, עומד מאחורי המעשה

שריפה פרצה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי בביתו של רב מברוקלין, והחוקרים חושדים שמדובר בהצתה מכוונת שאותה ביצע אדם שהאשים את הרב בפדופיליה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נזק כבד הוסב לבית, בנוסף לפציעתם של דיירים, כבאים ופרמדיק (צילום: פיקס 11)

 

13 בני אדם, בהם תינוקת בת שישה שבועות בלבד, נפצעו במהלך האירוע. לא נשקפת סכנה לחייהם של הפצועים, אך 12 מתוכם פונו לבית החולים, ביניהם 9 אזרחים, 2 כבאים ופרמדיק אחד.

 

הרגע בו הבית החל לבעור (צילום: טוויטר)

 

השריפה החלה במכונית בשכונת מידווד, ובמהרה הלהבות התפשטו לשלושה בתים סמוכים, לרבות ביתו של הרב יונתן מקס, כך דווח באתר "דיילי ניוז". עוד דווח באתר כי החשוד בהצתה הוא מנחם קרלפסקי, תושב פיטסבורג שמוכר גם כ"מתיו". בדף הפרופיל שלו באתר "לינקדאין", קרלפסקי מכנה את הרב מישיבת רבי חיים ברלין כפדופיל.

 

 

על פי הדיווחים ב"דיילי ניוז", בנו של מקס כינה את קרלפסקי כ"פסיכופת": "הוא בן אדם חולה מאוד שצריך עזרה, הוא אמר שהוא ינסה לפגוע בחיי אבי", אמר עזרא מקס.

שמעון גיפטר, תושב השכונה, סיפר שקרלפסקי מאיים לפגוע ברב מזה שנים ארוכות: "הוא חי בפיטסבורג, אבל הרבה אנשים בשכונה ראו אותו מסתובב פה אתמול. הוא שאל איפה גר הרב מקס ואמר, 'אני רוצה להרוג אותו'. אבל אף אחד לא האמין לו, הוא אומר דברים כאלה כבר 10 שנים. הוא אמר לי, 'אני רוצה שהוא ימות'", הוא סיפר.

 

דף הלינקדאין של החשוד, מנחם "מתיו" קרלפסקי (צילום: לינקדאין)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE