הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אופטימיות בקרב מומחים לאנרגיה: "מחצית מארצות הברית תהנה מדלק בפחות מ-2 דולר לגלון"
מוקדם יותר השנה נרשמו שיאים חדשים (בקליפורניה מחיר הדלק זינק מעל לרף ארבעת הדולר), אך המחירים צונחים דווקא בעונת הקיץ העמוסה. הממוצע הלאומי עומד על 3.86 דולר לגלון, אך מומחה טוען שהממוצע ימשיך לרדת עד סוף השנה, ויתכן שיירד אפילו מתחת לרף 2 הדולר

אחרי שמחירי הדלק זינקו בחודשים הראשונים של השנה וקבעו שיאים חדשים, כעת מגיעה הבשורה שתשמח מאות מיליוני נהגי ברחבי ארצות הברית: מחירי הדלק נמצאים במגמת ירידה ועשויים לרדת מתחת לרף 2 הדולר לגלון עד סוף השנה הנוכחית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"כמחצית מתחנות הדלק ברחבי ארצות הברית ימכרו דלק בפחות מ-2 דולר לגלון" (צילום: Shutterstock)

 

מחירי הדלק יורדים בשבועות האחרונים, והממוצע הלאומי עומד כיום על 2.72 דולר לגלון, כך על פי האיגוד האמריקאים לרכבים (AAA). מדובר בירידה של 17 סנט לעומת השיא שנקבע בתחילת חודש מאי, וירידה של 7 סנט השבוע האחרון. כזכור, מוקדם יותר השבוע דיווחנו על כך שמחיר הדלק ירד ב-17 סנט לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המחיר הסיטונאי של הדלק יורד בקצב מהיר אף יותר, דבר שמרמז על כך שמחירי הדלק בעבור הצרכן ימשיכו במגמה. "במיוחד בשבועיים הקרובים, כמעט כל חלקי ארצות הברית יראו ירידה ניכרת במחירי הדלק", מסביר טום קלוזה, האחראי על ניתוחי נתוני אנרגיה בחברת Oil Price Information Service.

הסיבה העיקרית לירידה הניכרת במחירי הדלק היא תפוקת הנפט של ארצות הברית, שצפויה לשבור שיאים חדשים עד סוף השנה. כזכור, ארה"ב הפכה ליצרנית הנפט הגדולה בעולם, ואפילו טקסס מייצרת יותר נפט מאשר ביום מאשר כל מדינות אופ"ק מלבד סעודיה. גם האטה בכלכלת סין, שהובילה לביקוש נמוך מהצפוי לנפט, הובילה לירידה במחירי הנפט בעולם. ירידה זו כמובן תורגמה לירידה במחירי הדלק בארה"ב.

 

מחירי הדלק בלוס אנג'לס, בתחילת חודש מאי (צילום: Shutterstock)

 

הוזלת מחירי הדלק בארצות הברית התרחשה באופן מהיר ביותר, בייחוד בהתחשב בעובדה שרק לפני כמה שבועות מחירי הדלק בקליפורניה חצו את רף ארבעת הדולר. לשם השוואה, כיום הדלק במדינה עולה בממוצע 3.86 דולר לגלון (קליפורניה עדיין מחזיקה בתואר המפוקפק של המדינה בעלת הדלק היקר ביותר בארה"ב).

"מחירי הדלק אמורים להמשיך ולרדת בקיץ ובסתיו הקרוב. ישנה סבירות גבוהה ביותר שנשלם פחות מ-2.50 דולר לגלון בחודשים הקרובים", מסביר קלוזה. עוד הוא טוען שמחירי הדלק ימשיכו לרדת לאחר מכן, יתכן אפילו לכיוון של 2.25 דולר לגלון. הסיבה לכך היא סיום עונת הטיולים של הקיץ, דבר שבדרך כלל מביא לירידה בביקוש וירידה במחיר.

"ממוצע לאומי של 2.25 דולר לגלון אומר שבפועל, כמחצית מתחנות הדלק ברחבי ארצות הברית ימכרו דלק בפחות מ-2 דולר לגלון", מסכם קלוזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE