הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גבירותי, אל תשברו את הרגליים: אלא את המינונים של ויטמין B
מחקר חדש מצא בכמה אחוזים עולה הסיכון לשברים בירך לאחר גיל המעבר במקרים של נטילת כמויות גדולות של תוספי ויטמין B6 או B12

מחקר חדש מצא קשר בין נטילת מינונים גבוהים של תוספי ויטמין B לבין סיכון מוגבר לשברים בירך בקרב נשים מבוגרות. הכמות היומית המומלצת לנשים בריאות מעל גיל 50 היא 2.4 מיקרוגרם של ויטמין B12 ו-1.5 מיליגרם של ויטמין B6. כמות זו נמצאת בשישה אונקיות של טונה מבושלת, כמו גם במאכלים רבים אחרים שמכילים את הוויטמינים האלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




טבליה אחת של תוספי ויטמין B, כגון Centrum Silver שנמצאת בשימוש נרחב בקרב צרכני המולטי ויטמינים, מכילה 50 מיקרוגרם של ויטמין B12 וחמישה מיליגרם של ויטמין B6.

במסגרת מחקר תצפיתי שנמשך 30 שנה ובו השתתפו 75,864 נשים, נרשמו 2,304 מקרים של שברים בירך. החוקרים שיקללו גורמים משפיעים שונים, כגון מאפיינים רפואיים, תזונתיים והתנהגותיים, וגילו כי ככל שהנשים נטלו יותר ויטמין B מתוספי מזון, כך עלה הסיכון שלהם לשברים בירך.

כשכמויות גדולות של שני הוויטמינים B12 ו-B6 נצרכו יחד, נרשם סיכון גבוה ביותר, בהשוואה למקרים בהם המשתתפות במחקר נטלו מנה יומית של פחות משני מיליגרם ויטמין B6 ועשרים מיקרוגרם של B12, המקרים בהם נשים נטלו יותר מ-35 מיליגרם של ויטמין B6 ועשרים מיקרוגרם של ויטמין B12 היו בסיכון גבוה ב-47 אחוז לשבר בירך.



לדברי החוקרים, אנשים בריאים צריכים להיות מודעים וזהירים באשר לכמויות תוספי המזון שהם נוטלים. חשוב להימנע ממינונים גבוהים, כאשר אפילו המינונים במולטי ויטמינים עלולים להיות גבוהים מדי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE